جک لولایی

آشنایی با انواع جک بازویی پارکینگی

انواع جک پارکینگی | دورژانس

انواع درب اتوماتیک پارکینگی را می توان به روش ‌های متفاوتی دسته ‌بندی کرد که یکی از این دسته ها بر اساس جک درب اتوماتیک است. یکی از اصلی ترین و می توان گفت محبوب ترین دسته از جک های اتوماتیک، جک بازویی یا لولایی است. جک بازویی پارکینگی، در واقع یکی از مدل های پر کاربرد جک پارکینگی در زندگی امروزه افراد است و بیشتر در ساختمان های مسکونی و همچنین تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب به بررسی انواع جک بازویی پارکینگ می پردازیم.

تعریفی از جک بازویی

جک‌های بازویی از انواع پرکاربرد جک درب پارکینگی هستند که بیشتر در درب‌های لولایی به کار برده می‌شوند. یعنی درب‌هایی که به کمک لولا، تا حدود ۹۰ درجه باز می‌شوند. پس در نتیجه باید در مکان‌های مورد استفاده قرار بگیرند که فضای کافی برای این حد از زاویه بازشوندگی درب را داشته باشد تا درب تا آخرین حد ممکن باز شود.

تمامی افراد پیش از خرید اقدام به جمع آوری اطلاعات در خصوص خرید جک پارکینگی از نوع بازویی می کنند. اینکه شما بتوانید بدون اینکه بخواهید از همان ابتدای امر به بازار بروید و از هر فروشنده سوال بپرسید و بعضا جواب‌های مختلفی دریافت کنید، می توانید خیلی راحت از طریق مطالعه‌ی مقالات موجود درسایت‌ها اطلاعات خود را تکمیل و گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنید. حتی ‌می‌توانید کالای مورد نظر خود را از طریق سایت سفارش داده و در رابطه با آن، از کارشناسان سایت عرضه‌کننده راهنمایی بگیرید.

در مورد خرید انواع جک درب پارکینگ نیز همین‌طور است. چنانچه شما بخواهید این کالا را تهیه کنید، می‌توانید با مطالعه این مقاله با یکی از انواع جک‌های پارکینگی، یعنی جک بازویی پارکینگ آشنا شوید و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دهید.

تفاوت جک پارکینگ و درب اتوماتیک

مفهوم هر یک چیست و چرا بعضا به جای هم به کار برده می ‌شوند؟ پاسخ سوال این است: جک‌های درب پارکینگی لوازمی هستند که درب‌های پارکینگ را اتوماتیک می‌سازند و موجب می‌شوند ک درب‌ها به صورت خودکار باز و بسته شوند. در نهایت، درب اتوماتیک پارکینگ نیز دربی است که به کمک جک درب پارکینگی اتومات شده است. پس اکنون دانستید که مفهوم جک پارکینگی و درب اتوماتیک در نهایت اشاره به یک چیز است.

انواع جک پارکینگ

همان‌طور که گفتیم، جک‌های درب پارکینگی انواع مختلفی دارند که می‌توان به روش‌های گوناگون آن‌ها را دسته‌بندی کرد. در ادامه این دسته‌بندی‌ها را بررسی می‌کنیم.

  1. از نظر عملکرد: از این نظر جک‌های درب پارکینگ به چند دسته مختلف ریلی، بازویی، زیر سقفی، زیر سطحی، و… تقسیم می‌شوند. در این مقاله جک بازویی پارکینگ را بررسی خواهیم کرد.
  2. از نظر تک لنگه یا دو لنگه بودن درب: در این تقسیم‌بندی ما اصطلاحا جک‌های تک لنگه و دو لنگه داربم. یعنی جک‌هایی که در درب‌های تک یا دو لنگه به کار برده می‌شوند.
  3. از نظر تکنولوژی ساخت: به دو دسته الکترومکانیکی و هیدورلیکی تقسیم می‌شوند که هر کدام نقاط قوت و ضعفی دارند.

انواع جک بازویی پارکینگ - جک پارکینگ تک لنگه و دو لنگه

تا اینجا با انواع دسته‌بندی جک‌های پارکینگی آشنا شدیم و تعریفی ساده از درب اتوماتیک را نیز ارائه کردیم. در ادامه انواع جک بازویی درب پارکینگ را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

انواع جک بازویی پارکینگ

در مورد انواع جک بازویی می‌ توان گفت که جک‌های بازویی به دو نوع الکترومکانیک و هیدرولیک تقسیم می‌شوند که از نظر ظاهری اختلاف چندانی با هم ندارند بلکه تفاوت مهم و اصلی آن ها از لحاظ تکنولوژی و نوع ساخت است. در جک بازویی الکترومکانیک حرکت به کمک گیربکس و چرخ دنده است اما در جک بازویی هیدرولیک، عملکرد به کمک فشار روغن صورت می‌گیرد.

ویژگی‌های جک بازویی الکترومکانیک

جک بازویی پارکینگ الکترومکانیک به کمک چرخ دنده و گیربکس حرکت می‌کند. به عبارتی مکانیزم عملکرد جک بازویی الکترومکانیک بر اساس برق و مکانیک است. جک‌های بازویی بیشتر از نوع الکترومکانیک هستند. یعنی تکنولوژی ساخت‌ آن‌ها بر پایه جدا بودن بخش الکتریکی از مکانیکی است. این نوع جک ها بیشتر برای منازل مسکونی و محیط های با تردد کم مناسب هستند.

انواع جک بازویی پارکینگی- جک بازویی الکترومکانیک

نقاط ضعف و قوت جک های بازویی الکترومکانیک

از نکات مثبت آن‌ها در وهله اول می‌توان به قیمت مناسب‌شان نسبت به جک‌های هیدرولیک اشاره کرد. می‌دانیم که قطعا امروزه قیمت محصول از مهم‌ترین معیارها برای خیلی از خریداران است. قیمت جک بازویی الکترومکانیک نسبت به هیدورلیک در سطح پایین‌تری قرار دارد. در نتیجه برای افرادی که از نظر بودجه محدودیت دارند، این نوع جک‌ها می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند.

از نقاط ضعف آن‌ها نیز می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در مکان‌های خیلی گرم و یا خیلی سرد عملکرد آن‌ها ممکن است با اختلالاتی مواجه شود زیرا که در مکان‌های سردسیر به دلیل سفت شدن گیریس حرکت جک کند و یا متوقف می شود. از طرفی چنانچه جک بازویی الکترومکانیک در اثر گرمای هوا یا استفاده بیش از اندازه و مدام داغ شود، مجدد تا خنک شدن جک، عملکرد آن متوقف می‌شود.

البته در نهایت باید نسبت به خرید انواع جک بازویی الکترومکانیک دیدگاه جامعی داشته باشید و نقاط قوت و ضعف را با هم ببینید. در ثانی، شما می‌توانید با استفاده صحیح از جک بازویی، طول عمر مناسبی را از آن انتظار داشته باشید. فک

ویژگی های جک بازویی هیدرولیکی

جک بازویی پارکینگ هیدرولیکی با کمک فشار روغن کار می کند و عملکرد قوی تری نسبت به جک های الکترومکانیکی دارد. از این رو برای استفاده در مراکز تجاری، اداری و تفریحی با تردد بالا انتخاب مناسبی است. این جک ها قابلیت جا به جایی درب های با وزن سنگین را به صورت تک لنگه و دو لنگه دارا هستند.

انواع جک بازویی پارکینگی- جک بازویی هیدرولیکی

نقاط قوت و ضعف جک های بازویی هیدرولیکی

مهم ترین مزیت جک های بازویی هیدرولیکی، قدرت بالا و نداشتن محدودیت در میزان تردد است. اگر شما یک جک بازویی هیدرولیکی برای درب خود تهیه کنید، دیگر نگران بروز مشکل در جک بر اثر باز و بسته شدن زیاد نخواهید شد. همچنین چون این جک ها با فشار روغن کار می کنند، عملکردی آرام و بی صدا داشته و ایجاد سر و صدا نمی کنند.

از معایب این نوع جک ها نیز می توان به قیمت بالای آن اشاره کرد. جک های هیدرولیکی در ایران تولید نمی شوند و همین امر باعث شده تا قیمت بالاتری نسبت به جک های الکترومکانیکیداشته باشند و هزینه نگهداری آنها نیز به مراتب بالاتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *