کرکره برقی, مطالب دورژانس

هر آنچه در مورد درب اتوماتیک سکشنال باید بدانید!

درب برقی سکشنال دورژانس

درب سکشنال انتخاب ایده آل و بسیار مناسب که ضمن راحتی در زمان مصرف، از کیفیت مطلوب برخوردار می باشد و از ظاهری زیبا و هماهنگ با نمای ساختمان نیز برخوردار است. درب سکشنال از بالاترین استانداردهای روز امریکا و اروپا برخوردار بوده و در دسته مدرن ترین درب های اتوماتیک حال حاضر در بازار جهان  به شمار می رود  که با در نظر گرفتن رویکرد و توصیه معماران، سازندگان و در نهایت مصرف کنندگان، هم از نظر کیفیت و هم از نظر زیبایی بهترین انتخاب جهت اتوماسیون درب ورودی پارکینگ ساختمان ها محسوب می شود.

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که برای درب منزل و مغازه خود از درب آهنی سنگین استفاده کند. درب های اتوماتیک جایگزین درب های قدیمی شده اند که مزایای بسیاری به همراه داشته و به هیچ عنوان قابل مقایسه با درب های قدیمی نیستند.

به دلیل کاربردهای خوب درب اتوماتیک و کارایی های بسیاری که در اختیار افراد قرار می دهد، همواره با استقبال اشخاص روبرو می شود. در این مقاله از سایت دورژانس، به درب اتوماتیک و نوعی از آن به نام درب اتوماتیک سکشنال، پرداخت نموده و طریقه باز و بسته شدن آن را به شما ارائه خواهیم داد‌. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات در این مورد دارید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

درب اتوماتیک نوعی از انواع درب می باشد که از طریق چشمی های حساس یا ریموت کنترل، باز و بسته می شوند. بنابراین همانند درب های قدیمی به نیروی دستی برای حرکت نیاز نداشته و کاربری راحت و آسانی دارند.

درب های اتوماتیک راحتی و امنیت را برای افراد فراهم نموده اند. به همین دلیل در اکثر اماکن تجاری، صنعتی، ادارات، بانک ها، فروشگاه ها، ساختمان های مسکونی و… به کار برده می شود. این نوع از درب های دارای تنوع در رنگ و طرح بوده و اشخاص می توانند به راحتی، نوع مورد نظر خود را خریداری نمایند. همچنین درب های اتوماتیک سبب صرفه جویی در مصرف انرژی شده و به عنوان عایق، عمل می کنند.

انواع درب اتوماتیک از نظر کارکرد

  • درب اتوماتیک الکترومکانیک: این نوع از درب اتوماتیک با استفاده از چرخ دنده و گیربکس، کار می کند.
  • درب اتوماتیک هیدرولیکی: درب اتوماتیک هیدرولیکی نیز با استفاده از فشار روغن و فشار مایعات، کار می کند.
  • درب اتوماتیک پنوماتیکی: نحوه کار این نوع از درب اتوماتیک با استفاده از فشار گاز یا فشار باد است.

اجزای تشکیل دهنده درب اتوماتیک:

  1. مرکز کنترل: نام دیگر این بخش، کنترل فرمان نیز می باشد که وظیفه باز و بسته کردن درب را نیز بر عهده دارد. مرکز کنترل یکی از قسمت های اصلی تشکیل دهنده درب اتوماتیک است.
  2. مولد درب اتوماتیک: این بخش از موتور درب اتوماتیک، جک، بازوها تشکیل شده است.
  3. میکروسوئیچ
  4. فلاشرها
  5. چشمی: این بخش، موقعیت باز و بسته بودن درب را تعیین کرده و تردد افراد را کنترل می کند.
  6. ریموت: ریموت سبب باز و بسته کردن درب، از راه دور شده و می توان از راه دور، اقدام به کنترل درب اتوماتیک نمود.

انواع درب اتوماتیک:

  • درب اتوماتیک شیشه ای: نحوه باز و بسته شدن این نوع درب اتوماتیک، از طریق حسگرهای مختلف و چشمی های بالای درب است. درب اتوماتیک شیشه ای، کاربرد بسیار خوبی برای اماکن پرتردد دارد. همچنین در فضاهایی که زیبایی آن از اهمیت بالایی برخوردار است، مناسب می باشد.از انواع درب اتوماتیک شیشه ای می توان به درب اتوماتیک ریلی، کشویی، تلسکوپی، لولایی، نیم دایره و… اشاره نمود.
  • درب اتوماتیک پارکینگ: کارکرد این نوع از درب اتوماتیک به صورت اتومات و با استفاده از ریموت کنترل می باشد. بنابراین سبب کاربری اسان آن شده است. معمولا در درب های اتوماتیک پارکینگی منازل، موتور مکانیکی به کار می رود ولی در اماکنی که تردد بالایی وجود دارد، موتورهای گیربکسی با قدرت بالا، کاربرد دارد. در درب اتوماتیک پارکینگی برای افزایش ایمنی آن، می توان از سیستم قفل برقی استفاده کرد.
  • درب اتوماتیک کرکره ای: این نوع از درب اتوماتیک در فروشگاه ها و پارکینگ ها کاربرد دارد. درب اتوماتیک کرکره ای، سبب کارکرد سریع و راحت شده است. این نوع درب، دارای ابعاد مختلفی بوده و در ابعاد کوچکتر نیز برای استفاده در پنجره ها، ساخته می شود.
  • درب اتوماتیک سکشنال: این درب اتوماتیک، علاوه بر ظاهر زیبا و شیکی که دارد، کیفیت بالایی داشته و سبب سهولت در استفاده می شود.درب اتوماتیک سکشنال زیر سقفی در زمان باز شدن، زیر سقف جمع شده و فضای اندکی را اشغال می کند. از این رو برای اماکن کم عرض و مسقف، کاربرد مناسبی دارد. این نوع از درب اتوماتیک بر طبق نیروی چرخشی و کششی وارده بر درب، کار می کند.
درب اتوماتیک سکشنال - دورژانس

درب اتوماتیک سکشنال - دورژانس

طریقه باز و بسته شدن درب سکشنال، به چه صورت است؟

درب سکشنال یا زیر سقفی، همانطور که از نامش مشخص است، هنگام باز شدن به سمت زیر سقف پارکینگ حرکت می کند. در واقع درب سکشنال، تغییر جهت می دهد و در راستای سقف و به صورت افقی، قرار می گیرد. بنابراین سبب باز شدن ورودی محیط و تردد افراد می شود.از ریموت کنترل برای فرمان دادن به درب سکشنال، استفاده می شود. در نتیجه با استفاده از ریموت کنترل، می توان اقدام به باز و بسته کردن درب از فاصله دور نمود‌.

استفاده از این درب برای همه افراد  به راحتی امکان پذیر می باشد  . درب های سکشنال با توجه به آزمایش های مختلف مورد تایید دستورالعمل اتحادیه اروپا بوده و از  نشان استاندارد برخوردار است که به علت  عایق بندی فوق العاده دور تا دور درب ، تبادل حرارتی داخل و خارج پارکینگ از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده ، که اینکار سبب صرفه جویی بسیار در مصرف انرژی می شود.

به دلیل ساختار سکشن به سکشن Section (تکه تکه) این نام بر آن ها نهاده شده است. این مدل درب ها در هنگام باز شدن به صورت تکه تکه باز می شوند .این قابلیت سبب آن می شود تا بتوان از حداکثر فضای پارکینگ نهایت استفاده را نمود.

انواع مدل های درب اتوماتیک سکشنال

  • درب سکشنال مسکونی: با استفاده از این نوع درب اتوماتیک، می توان در پارکینگ های مسکونی از حداکثر فضای موجود در آن استفاده نمود. بنابراین می توان تا نزدیکی درب نیز ماشین خود را پارک کرد. نکته قابل توجه این است که هنگام استفاده از درب سکشنال مسکونی باید ارتفاع ورودی ساختمان دارای ابعاد استانداردی باشد.
  • درب سکشنال صنعتی: همانطور که می دانید، درب های صنعتی باید ویژگی هایی نظیر ایجاد فضای تردد بزرگ و تحمل وزن بالای درب از طریق سیستم اتوماتیک را داشته باشند. درب سکشنال صنعتی، علاوه بر ویژگی های فوق، سرعت حرکتی بالایی داشته و دارای عایق های حرارتی نیز می باشد.

به طور معمول درب سکشنال صنعتی  برای  ورودی کارخانه و سوله ها، درب آتش نشانی ها و … استفاده می شود و ابعاد آن ها بزرگ و تردد آن ها بالا و نامحدود می باشد. تنوع طرح و رنگ در ابعاد بزرگ محدودتر می باشد.

بالا رفتن عمودی درب سکشنال صنعتی منجر به آن می گردد تا وسایل نقلیه بتوانند درست کنار درب جای  گیرند و اجناس در داخل انبار درست کنار درب دپو گردد .این ویژگی موجب بارگیری کالا به ساده ترین شکل می شود که در این صورت نیز می توان از حداکثر فضای انبار بهره برداری نمود.

درب سکشنال صنعتی را نسبت به شرایط و فضای موجود می توان به سه روش نصب کرد:

  • نود درجه
  • زاویه دار
  • به صورت گیوتینی

موتور درب سکشنال صنعتی به طور معمول به صورت ساید گیربکسی نصب می شود که مخصوص درب سکشنال بوده و با موتورهای ساید کرکره ای متفاوت است.

ویژگی های درب اتوماتیک سکشنال چیست؟

یکی از ویژگی های این نوع از درب اتوماتیک، قابلیت تردد بالا در طول شبانه روز است. همچنین از فنرهای قوی برای کنترل تعادل سکشن های لنگه درب، استفاده می شود.
درب اتوماتیک سکشنال به دلیل وجود چرخ های ضد فرسایش و ریل های مقاوم، سبب کاهش استهلاک به دلیل تردد و باز و بسته شدن مداوم می شود.

مزایای نصب درب اتوماتیک سکشنال چیست؟

  • دارای ایمنی بسیار بالا و عملکرد ضد سرقتی است. به دلیل این که فضای بازی در اطراف خود ندارد، سارق امکان باز کردن قفل درب را نخواهد داشت.
  • درون پانل های درب سکشنال می توان پنجره یا درب نفررو را ایجاد نمود.
  • می تواند با نمای ساختمان، هماهنگ شده و سبب زیبایی آن شود.
  • هنگام قطعی برق، تنها با چند حرکت ساده، اقدام به باز و بسته کردن درب اتوماتیک نمود.
  • به دلیل این که یراق آلات فولادی، پانل های ضد خش و اصطکاک کمی بین قطعات درب اتوماتیک وجود دارد، دارای طول عمر و ماندگاری بالایی است.
  • از درب اتوماتیک سکشنال می توان در ساختمان های با تعداد واحد بالا، استفاده نموده و هیچ گونه محدودیتی در میزان تردد ندارد.
  • این نوع درب اتوماتیک از تنوع در طرح و رنگ پانل ها برخوردار بوده و سبب فراهم نمودن خواسته ها و سلایق مشتری می شود.
  • پانل های درب از عایق صدا و نور، برخوردار می باشند.

تفاوت کرکره برقی و درب سکشنال

تفاوت درب سکشنال با کرکره برقی

تفاوت درب سکشنال با کرکره برقی

زیبایی درب سکشنال در مقایسه با کرکره برقی بیشتر می باشد. با وجود استهلاک کمتر درب سکشنال نسبت به کرکره برقی از صدای کمتری برخوردار می باشد.

درب سکشنال از سنسور عدم برخورد با مانع برخوردار می باشد ولی کرکره برقی چنین ویژگی ندارد.

در درب های سکشنال رنگ ثبات بالایی نسبت به کرکره برقی دارد.

قفل و فنر است که در زمان بسته بودن مانع از بالا رفتن مکانیکی درب می شود، از این رو درب سکشنال دارای مقاومت و امنیت بالاتری نسبت به کرکره برقی است.

ارتفاع اشغالی درب سکشنال نسبت به کرکره برقی کمتر است.

وقتی قطع برق اتفاق افتد درب سکشنال راحت و سریع به حالت دستی تبدیل می گردد، اما کرکره برقی در این زمان با هندل خلاص می شود.

ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *