جک ریلی, جک لولایی, مطالب دورژانس

نکات مربوط به اجزای چشمی درب دورژانس

کاربرد چشمی در درب برقی دورژانس

چشمی‌های دیجیتالی به دلیل مکانیسم پیچیده‌ای که دارند بالطبع قیمت گران‌تری نسبت به چشمی‌های ساده نیز خواهند داشت.

در این مقاله سعی داریم تا اجزای چشمی دربها را بررسی نمائیم. چشمی دیجیتالی دارای یک صفحه نمایشگر با رزولوشن TFT LCD 3.2 می‌باشد. در قسمت زیرین نمایشگر تعدادی دکمه وجود دارد تا بتوان به منوی تنظیمات راه یافت و تنظیمات مد نظر را برای چشمی دیجیتال انجام داد.

این چشمی در خارج از خانه به یک دوربینی که دارای رزولوشن اچ دی می‌باشد متصل خواهد شد. موارد ذکر شده مربوط به چشمی‌های دیجیتالی بوده است. اما اجزای چشمی ساده درب‌ها عبارتند از: یک عدد عدسی اپتیک ضد خش و آهن در بر‌گیرنده آن

نصب چشمی ساده درب آپارتمانی

برای این کار ابتدا باید میانگین قد افرادی که در آن محل هستند را اندازه گیری کرد تا همه افراد بالغ بتوانند به راحتی به چشمی دسترسی داشته باشند. در مرحله بعد و پس از یافتن ارتفاع مناسب، بر قسمتی از درب که قصد نصب چشمی بر روی آن را دارید علامت گذاری کنید. حال وقت آن است که بر روی درب اتوماتیک ، در محل مد نظر سوراخ ایجاد نمائید اما بهتر است قبل از اینکه سوراخ اصلی را ایجاد کنید ابتدا با دریل یک سوراخ کوچک ایجاد کنید.

حال وقت آن رسیده است که چشمی را داخل سوراخ قرار دهید بعد از جای گیری چشمی در سوراخ، در محل اطراف چشمی کمی چسب سیلیکونی بریزید تا چشمی محکم به درب متصل شود.

آنچه که پیش‌تر توضیح دادیم مربوط به آموزش نصب چشمی ساده بر روی درب‌های غیر اتوماتیک و ساده بود در ادامه مطلب قصد داریم روش نصب اجزای چشمی درب دیجیتالی را برای شما بیان کنیم. هرآنچه که تا حالا ذکر کردیم درباره اجزا چشمی درب بوده است.

نصب چشمی دیجیتالی:

برای انجام این کار ابتدا باید دوربین در خارج از درب، داخل سوراخ اصلی ایجاد شده، قرار داده شود سپس سیم‌های مخصوص ارتباط را از داخل حفره درب هدایت کرده و به وسیله پیچ‌های مربوط به دستگاه بیرونی، دوربین و قطعه‌ای به نام براکت را به یکدیگر متصل نمائید. توجه داشته باشید که فلش روی براکت حتماً باید در جهت رو به بالا قرار داشته باشد.

کانکتور مربوط به سیم اتصالی را به کانکتور موجود در قسمت پشتی مانیتور متصل کنید.

در انتها مانیتور را بر روی براکت نصب کنید.حال نوبت به جای گذاری باتری‌ها در محفظه مخصوص رسیده است. باید درب محفظه پوششی باتری چشمی که در امتداد فلش می‌باشد را به بیرون بکشید.

سپس محفظه مخصوص باتری را خارج نمائید. در این مرحله باتری‌های مناسب را با توجه به قطب‌های مثبت و منفی آن‌ها درون محفظه قرار دهید سپس محفظه را به داخل رانده و درب پوششی محفظه‌ها را به جای اصلی خود برگردانید.

هرآن چه که تا به حال ذکر کرده‏ایم راجع به اجزای چشمی درب بوده است.

بررسی و معرفی انواع چشمی

امروزه چشمی درب در انواع مختلفی تولید و در بازار ارائه شده‌اند. انواع مختلف چشمی‌های درب عبارتند از:

چشمی ساده و غیر دیجیتالی درب

چشمی دیجیتالی درب

چشمی دیجیتالی درب ضد سرقت

چشمی هوشمند درب آپارتمانی

چشمی الکترونیکی درب

چشمی تصویری(بی سیم/ با سیم) درب

چشمی دیجیتالی با سنسور حرکتی درب

چشمی درب دیجیتالی با امکان نصب سیم کارت بر روی آن

چشمی دیجیتالی هوشمند درب

شرکت دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع فتوسل های ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.
شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

69 33 00 91 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *