مطالب دورژانس

کرکره برقی و اجزای تشکیل دهنده آن

کرکره برقی دورژانس

در زمان های قدیم از کنار هر مغازه ای که عبور می کردید در ورودی مغازه از کرکره های فلزی و سنگین استفاده کرده بودند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد فناوری، این درب های فلزی سنگین دیگر جای خودشان را به کرکره برقی داده و در مدت زمان کوتاهی صاحب محبوبیت فراوانی شدند. نحوه باز و بسته شدن این درب های کرکره ای به توسط ریموت کنترل صورت گرفته و به راحتی انجام می شود. در ادامه به بررسی بیشتر در مورد اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی و قیمت آن می‌پردازیم. همراه دورژانس باشید.

از کرکره برقی در مکان های متعددی از قبیل پارکینگ انواع ساختمان ها، ورودی مغازه ها، ورودی انبارها و سایر مکان ها استفاده می شود. از مزایای استفاده از درب برقی کرکره ای می توان به راحتی مصرف آن، بالا بودن امنیت و همچنین مقاوم بودن در برابر هرگونه شرایط آب و هوایی اشاره داشت.

انواع کرکره برقی​

با توجه به اینکه کرکره برقی کاربرد های بسیاری دارد و عموم مردم به این تکنولوژی احتیاج دارند، شرکت های سازنده و تولید کننده این درب را در انواع متنوعی به بازار تزریق میکنند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

کرکره برقی آلومینیومی

این سبک از درب ها رنگ بندی بسیار متنوعی دارد و می شود از آن ها در مکان های مختلفی استفاده کرد. همچنین این مدل درب ها از مقاومت بالایی در مقابل ضربه شدید، رطوبت و گرما برخوردار است.

کرکره برقی گالوانیزه فوم دار

از ویژگی های اساسی که این سبک از درب ها دارد عایق بودن آن در برابر آب و صدا می باشد.این ویژگی عمدتاً به دلیل مصرف فوم فشرده روی کرکره از جنس فولاد و منیزیم است. همچنین این لایه از ضخامت خیلی کمی تشکیل شده و بین آن نیز فوم تزریق می شود.تیغه های این نوع از کرکره ها به اندازه  8 سانتی متر می باشد و همچنین دارای رنگ و طرح متفاوتی نیز هستند.

کرکره برقی پلی کربنات

این مدل از کرکره برقی در انواع متفاوتی مانند کرکره برقی پلی کربنات با لوله اکسترا، همچنین لوله استیل و لوله آلومینیوم موجود می باشد و در دو مدل مات و شفاف تولید می شود.

کرکره برقی صوتی

این سبک از کرکره برقی از مقاومت بالایی در مقابل انواع صداها برخوردار بوده و تماما عایق می باشد. کرکره برقی از نوع صوتی را در مکان هایی که احتیاج است تا صدا از آن رد نشود استفاده می شود و در نوع های متفاوتی تولید می شود.

افزون  بر موارد ذکر شده نوع دیگری از کرکره برقی مشابه کرکره برقی سکشنال، کرکره برقی فولادی، کرکره برقی شفاف، کرکره برقی پنجره و … موجود هستند که از آپشن های خاصی برخوردار بوده و در موارد متفاوت از آن ها استفاده می شود.

معرفی اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی​

مکانیزم و عملکرد کرکره برقی به نحوی است که یک موتور در کرکره برقی موجود بوده و به واسطه برقی که به آن وصل شده است باعث حرکت کردن تیغه ها می شود و درب را به سمت بالا یا پایین حرکت می دهد.

اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی متفاوتی باید با هم همکاری داشته باشند و دست به دست هم بدهند تا یک  کرکره برقی بتواند کار کند. در ادامه به اجزایی تشکیل دهنده کرکره برقی و نحوه عملکرد هر یک از آن ها در کرکره برقی اشاره شده است.

موتور کرکره برقی​

یکی از اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی موتور کرکره است. موتور یکی از اساسی ترین و مهم ترین قطعه و بخش در کرکره برقی به شمار می رود که وظیفه اصلی آن هم تبدیل کردن نیروی الکتریسیته به انرژی مکانیکی بوده و به وسیله ریموت کنترل موتور روشن شده و به کار افتاده و تیغه ها را بالا و پایین می کند. موتورکرکره برقی در نوع های متفاوتی موجود هستند برای مثال می توان به موتور سنترال، توبلار و ساید اشاره داشت. با توجه به آن مکانی که کرکره برقی در آن جا نصب می شود و میزان مصرف از آن، می شود هر یک از نوع های موتور را به کار گرفت.

موتور سانترال

در شرایطی که شما در محل کار و منزل خود از کرکره های قدیمی و سنتی استفاده می کنید، می توانید با نصب کردن یک موتور روی آن کرکره خود را به کرکره برقی تبدیل کنید.

عمدتاً موتوری که برای اتوماتیک و برقی کردن کرکره از آن مصرف می شود موتور سانترال می باشد.

موتورهای سانترال دارای قابلیت نصب به راحتی بوده و افزون بر آن برای کرکره های برقی با وزن متوسط کاربرد دارد. واحد قدرت موتور در این نوع از موتورها بر حسب کیلوگرم است.

موتور ساید

در حالتی که کرکره برقی مورد استفاده شما وزن خیلی بالایی داشته باشد احتیاج است تا برای آن از موتور نوع ساید استفاده شود. این موتور توانایی تحمل کردن وزن بیشتر را دارد و همچنین در زمان بالا و پایین رفتن درب فشار زیادی به موتور وارد نمی شود و افزون بر آن عمر دستگاه بالا خواهد رفت. نصب این موتورها روی صفحه پلیت می باشد.

موتور توبلار

این سبک موتور از مدل های بسیار پر استفاده در ساخت کرکره برقی بوده و مصارف آن بیشتر در ورودی های کوچک که از رفت و آمد و تردد کمی برخوردار است استفاده می شود. از لحاظ نصب این موتورها باید بگوییم برای نصب و راه انداختن موتورهای توبلار احتیاج به دقت بالاتری بوده و این موتورها دارای طراحی استوانه ای هستند و با نصب شدن بر روی شفت درون محور چرخنده قرار می گیرند. بر خلاف موتورهای سانترال واحد قدرت این گونه موتورها نیوتن است.

تیغه کرکره برقی​

از دیگر اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی تیغه بوده که در حقیقت تشکیل دهنده بدنه اصلی کرکره برقی است. و همچنین دارای جنس های مختلفی است. تیغه های کرکره که یکی از اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی نیز است، در نوع های آلومینیومی و گالوانیزه و همچنین پلی کربنات موجود است که هر کدام از این نوع تیغه ها برای انواع امور با توجه به نیاز استفاده می شود.

خارج از شکل ظاهری تیغه ها در انواع مختلفی نیز موجود هستند که از نمونه های آن تک جداره، دو جداره، پنل دار و.. در بازار موجود می باشد.

ریل کرکره برقی​

برای اینکه تیغه ها در زمان جمع شدن صدمه و آسیب نبینند و ساییده نشوند آن را درون یک ریل قرار داده و همچنین دو طرف تیغه ها را درون ریل می گذارند. ریل ها نیز دارای دو نوع قوطی دار و معمولی هستند که جنس آن ها از آهن و آلومینیوم می باشد.

نکته قابل توجه این است که برای تیغه های آلومینیوم و پلی کربنات از ریل های مخصوص خودشان استفاده می شود.

شفت کرکره برقی​

احتیاج است تا تیغه ها در زمان جمع شدن و رول شدن داخل یک محفظه بمانند که به این محفظه شفت گفته می شود. سایز شفت در موتور های متفاوت مختلف بوده و در شرایطی که موتور از مدل توبلار باشد شفت به کار رفته باید از سایز 8 و در موتورهای ساید سایز 11 باشد.

ریسیور کرکره برقی​

در حقیقت موتور به ریسیور وصل شده و دستور های ارسال شده توسط موتور بر روی ریسیور ارسال می شود و در این حالت تیغه ها بالا و پایین می روند. افزون بر آن دستور هایی که به موتور ارسال می شوند را می توان از طریق ریسیور مدیریت و کنترل کرد.

اندکپ کرکره برقی​

روی صفحه پلیت یک عدد نگهدارنده دوار متصل می باشد که سبب به حرکت در آوردن شفت حول محور گردش می شود. این بخش به بلبرینگ وصل شده و لوله وسط را به حرکت در می آورد.

کپس کرکره برقی​

در کرکره برقی برای این که تیغه ها در زمان حرکت و بالا و پایین رفتن صدایی به وجود نیاورد، از یک قسمت پلاستیکی که کپس نام دارد در اطراف تیغه ها مصرف شده است که از به وجود آمدن سر و صدا و افزون بر آن اصطکاک تیغه ها جلوگیری می کند.

قوطی کرکره برقی​

برای اینکه بتوان ریل کرکره را نصب کرد به یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی که قوطی نام دارد نیاز است. این دو عدد قوطی در دو طرف چهارچوب قرار می گیرد که این قوطی ها باید به شکل کاملا تراز و با اندازه های مناسب در دو طرف کرکره برقی قرار گیرند. همچنین برای وصل کردن قوطی حتما احتیاج به دقت و توجه بالایی است و نصاب کرکره برقی باید تمرکز خود را در انجام این کار به کار گیرد.

قیمت کرکره برقی و اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی

اگر به دنبال قیمت دقیق کرکره برقی هستید باید به شما بگوییم که قیمت کرکره برقی و اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی وابسته به ابعاد درب و اندازه، رنگ و طرح و جنس، متريال به کار رفته در کرکره برقی و همچنین شرایط ارز و کشور سازنده یا برند دستگاه متغیر است. اما با وجود تمامی این موارد، واحد دورژانس همواره در تلاش بوده تا راحتی را برای مشتریان محترم فراهم سازد و به علت اخذ نمایندگی انحصاری محصولات برند فک و جنیوس و فروش بسیاری از محصولات دیگر از برند های مگنتیک، فادینی و بسیاری دیگر از برند های ایرانی و خارجی، با بیش از 25 سال سابقه درخشان، دارای پایین ترین قیمت ها از سایز فروشگاه ها می باشد.

در این راستا برای اطلاع دقیق از قیمت های محصولات گوناگون از قبیل جک پارکینگی، انواع راهبند ها، کرکره برقی، رودبلاکر و.. می توانید روی سایت دورژانس وارد شده و در بخش محصولات می توانید محصول مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره از کارشناسان فروش دورژانس به صورت رایگان با شماره 02172239 تماس حاصل فرمایید.

خدمات پس از فروش و گارانتی کرکره برقی

امروزه با توجه به نیاز عموم مردم به درب های اتوماتیک و به خصوص کرکره برقی، در سراسر کشور شاهد نصب این تکنولوژی هستیم. از این رو مشتریان عزیزی که از نمایندگی های معتبر از جمله دورژانس، اقدام به خرید کرکره برقی و دیگر محصولات دیگر می کنند، احتیاج دارند تا در مورد خدمات پس از فروش و مدت زمان گارانتی این محصولات اطلاعات و آگاهی کسب کنند. پس از آن با اطمینان کرکره را تهیه نموده و در محل مورد نظر خود، آن را نصب نمایند.

شایان ذکر است که تمامی محصولات در دورژانس اعم از ایرانی و خارجی از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار هستند و تنها مدت زمان گارانتی آن ها با یکدیگر متفاوت است. و در صورت نیاز شما خریداران گرامی تیم فنی دورژانس با پشتیبانی شبانه روزی و 24 ساعته در هر ساعت از شبانه روز برای خدمت رسانی آماده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *