مطالب دورژانس

تعویض موتور درب کرکره ای

تعویض موتور درب کرکره ای

سال های طولانی است که از ساخت و تولید و در نهایت استفاده از کرکره برقی و درب اتوماتیک می گذرد و مورد قابل توجهی که همگان را تحت تاثیر خودش قرار داده، خرابی و به مشکل خوردن آن و تعویض موتور درب کرکره ای است.

همانطور که می‌دانید موتور کرکره برقی یا درب کرکره ای از قطعات بسیار مهمی در درب های کرکره ای می‌باشد و امکان دارد که بر اثر عوامل زیادی خراب شود و یا عملکرد آن مختل شود.

همچنین تعمیر و یا تعویض موتور درب کرکره ای بهتر است که توسط کارشناس ماهر و مجرب انجام شود. در ادامه به بررسی بیشتر در مورد تعمیر و تعویض موتور درب کرکره ای می‌پردازیم. همچنین می‌توانید برای خرید و همچنین خدمات دیگر از جمله انواع جک پارکینگ و انواع راهبند و رودبلاکر نیز همراه دورژانس باشید.

بعضی از موتورها از قبیل نوع توبلار به نحوی ساخته شده که با سختی امکان باز کردن آن و همچنین تعمیر کردن آن وجود دارد. پس بنابراین نیکو است که جهت جلوگیری از هزینه بالا و اضافی و همچنین از دست رفتن زمان، در زمان اختلال در عملکرد این نوع موتور از تعمیر آن صرفه نظر کرده و به تعویض آن روی آوریم. همانطور که واضح است تمام محصولاتی که تعمیر می‌شوند دیگر شبیه به زمان نو بودن خود نمیشوند. ‌همچنین دیگر گارانتی پشت این تعمیر مجدد نخواهد بود.

از این رو بیشتر مراکز تجاری و.. به علت شرایط کاری که دارند، اگر مشکلی برای درب کرکره ای آن ها بوجود آید، سریعا اقدام به تعویض موتور آن می‌کنند چرا که اگر درب خراب باشد و امنیت مجموعه زیر سوال برود بیشتر خسارت میبینند پس ترجیح می‌دهند تا به سرعت موتور را عوض کنند.

انواع موتورهای کرکره بر اساس دسته بندی نوع موتور

موتور های درب های کرکره ای به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • موتور ساید
  • موتور توبولار
  • موتور سانترال

تعویض موتور درب کرکره ای با توجه به نوع آن

موتور ساید

با در نظر داشتن اینکه موتور ساید با ایجاد فاصله از شفت نصب می‌شود، بدون زحمت خاصی قابل تغییر است. از این رو تعویض موتور درب کرکره ای این نوع از موتور ها از سریع ترین ها در درب کرکره ای می‌باشد.

موتور توبلار

این نوع موتور یکی از رایج ترین موارد در تعویض موتور درب کرکره ای بوده چرا که در بیشتر مکان ها به دلیل هزینه پایین این محصول از آن استفاده می‌شود. بهتر است از موتور ساید استفاده شود.

از نکاتی که بسیار اهمیت دارد این است که در همان ابتدا از یک موتور متناسب با سیستم  و دستگاه انتخاب کنید که در این حالت هم دستگاه طول عمر بیشتری خواهد داشت و همچنین از هزینه کمتری مصرف شده و راندمان بالاتر می‌رود.

موتور سانترال

این نوع موتورها دیگر کاربردی ندارد و به علت منسوخ شدن دیگر رایج نیستند. در این نوع نیز بهتر است از ساید استفاده شود.

با توجه به توضیحات داده شده لازم به ذکر است که مجموعه دورژانس، در رابطه با این موارد ازجمله؛ تعویض و تعمیر موتور کرکره برقی، نصب و راه آن اندازی، فروش و تمام خدماتی که مرتبط با این موضوع می باشد با پرسنلی مجرب و کاربلد در خدمت شما عزیزان می باشد و به هنگام نیاز شما مشتریان گرامی در اسرع وقت در محل حاضر شده و به انجام خدمات می پردازند، برای سهولت در ارتباط گیری با مجموعه دورژانس شما مخاطبان گرامی می توانید از طریق شماره تلفن 91003369 تماس حاصل نمایید.

سوختن موتور درب کرکره ای

به صورت کلی طول عمر موتور درب کرکره ای حدود ده سال بوده، و زمانی موتور درب کرکره ای عمر خوبی دارد که موتور را متناسب با دهانه تهیه کنید  همچنین موتور اشکالی از قبل نداشته باشد. پس بنابراین نتیجه می‌گیریم که اگر موتور درب کرکره ای از 5 سال عمر کرد، می‌توان به دو احتمال رسید. اولین احتمال این است که موتور خریداری شده مناسب نبوده و اندازه آن با ابعاد دهانه مطابقت نداشته است و احتمال دوم نیز این است که اشکالی در چرخه کارکرد قطعات دیگر به وجود آمده باشد از قبیل گیر بودن تیغه های دستگاه یا مشکل نوسان برق و...

هزینه تعویض موتور درب کرکره ای

این مورد به چند علت بستگی داشته و از جمله ی آن ها می‌توان به اینکه آیا شما در زمان به مشکل خوردن سیستم و دستگاه خود می خواهید قطعه ی موتور آن را به طور کلی تعویض کنید اشاره کرد و اگر جواب مثبت است آیا می خواهید این تعویض را با همان نوع مدل موتور قبلی تعویض کنید و یا با نوع موتور دیگری ؟ زیرا اگر تصمیم شما تعویض کلی نوع موتور باشد باعث به وجود آمدن هزینه های دیگری همانند خرید شفت می شود .

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع درب های اتوماتیک  ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات فک ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

91003369

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *