مطالب دورژانس

علت خرابی درب اتوماتیک در زمستان

علت خرابی درب اتوماتیک در زمستان | دورژانس : خرید و خدمات انواع درب اتوماتیک و راهبند

چرا در فصل زمستان جک های پارکینگی خراب می شود؟

یکی از مواردی که در شروع فصل سرد سال، موجب نگرانی افراد می‌شود محافظت بعد از خرید جک درب پارکینگ در مقابل سرما است. موضوع حفاظت از این نوع درب ها بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر برای نگهداری و مراقبت از این درب ها از ابتدا به دنبال چاره نباشیم، سرمای زیاد موجب یخ زدن و از بین رفتن درب های اتوماتیک محل سکونت یا محل کار شما می‌شود. بنابراین برای سرویس و مراقبت از آن باید همواره بکوشیم تا ناچار به پرداخت هزینه تعمیر و یا خرید مجدد محصول نباشیم. در این مقاله سعی داریم به بررسی علت خرابی درب اتوماتیک در زمستان و راه های جلوگیری از آن بپردازیم. با دورژانس همراه باشید. در وحله ی اول توضیحی در مورد درب اتوماتیک می دهیم و بعد از آشنایی با آن به مقوله ی اصلی یعنی علت خرابی درب اتوماتیک در زمستان می پردازیم.

درب اتوماتیک چیست؟

درب اتوماتیک به انواعی از درب‌ها گفته می‌شود که برای باز کردن و بستن آن، نیازی به دخالت انسان نیست. این درب‌ها عمل باز و بسته شدن را به کمک سنسور انجام می‌دهند. امروزه کاربرد درب های اتوماتیک با توجه به نیاز عموم و کاربرد آن بسیار رایج شده است به طوری که در هر ساختمانی دیده می‌شود.

علت خرابی درب اتوماتیک در زمستان

 اگر جک های بازویی دارای عیب باشند، درب های اتوماتیک پارکینگ در عمل باز و بسته شدن به مشکل میخورند و از کار می‌افتند که در این صورت بهترین راه تماس با نمایندگی خدمات جک درب پارکینگ می باشد. در اینجا به چند مورد از علت خرابی درب اتوماتیک در زمستان می‌پردازیم:

علت خرابی درب اتوماتیک در زمستان: سنسور چشمی

 یکی از علت خرابی درب اتوماتیک در زمستان سنسور چشمی است. کاربرد سنسور چشمی در درب های اتوماتیک به گونه ای است که مانع رفت و آمد افراد می‌شود. به عبارتی دیگر، اگر در مقابل درب جسم یا فردی قرار گیرد، سنسور پس از تشخیص آن، به سرعت بسته شده و مانع ورود یا خروج می‌شود. در مواردی اگر درب بسته نشد، اولین گام برای آزمایش از سلامت سنسور چشمی، بررسی سنسور درب پارکینگ است. حال اگر ایراد از این قطعه بود می‌توانید ابتدا با یک دستمال و یا پارچه تمیز سطح قطعه را به خوبی تمیز کنید تا تشخیص موانع سنسور را برای اشعه مادون قرمز سهل کنید.

تمام شدن باتری ریموت درب اتوماتیک

اگر کارکرد درب شما مختل شده است و کار نمی‌کند و شما قصد تعمیر آن را دارید، باید به شما بگوییم که ابتدا به بررسی باتری ریموت درب اتوماتیک خود بپردازید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. اگر باتری ریموت تمام شده باشد دیگر سیگنالی به درب ارسال نخواهد کرد. برای اینکه از صحت و سلامت ریموت خود اطمینان حاصل کنید توصیه می‌کنیم از دیگر ریموت های خود برای باز و بسته کردن درب استفاده کنید. حال که متوجه شدید ایراد از باتری ریموت شما است، برای تعویض باتری می‌توانید درب پشت ریموت را به آرامی باز کرده و باتری سالم را جایگزین باتری قدیمی کنید. این کار بسیار ساده است و شما به تنهایی نیز می‌توانید برای انجام آن اقدام بفرمایید.

وجود مشکل در ریموت و رسیور

یکی دیگر از علت خرابی درب اتوماتیک در زمستان می‌تواند مشکل در ریموت و ریسیور باشد. قبل از هرچیزی برای کار کردن با ریموت باید فاصله مناسب را رعایت کنید. در صورتیکه در فاصله کاملا صحیح قرار دارید اما باز هم ریموت درب را باز نمی‌کند ابتدا توجه داشته باشید که شاسی ریموت گیر نکرده باشید اگر همه چیز را تست کردید باید به شما بگوییم که امکان دارد مشکل از آنتن ریموت باشد. در این شرایط باید با پشتیبانی و شرکت تماس حاصل کنید. از مشکلات دیگر ریموت میتوان به هم‌فرکانس شدن ریموت ها باهم اشاره داشت. برای مثال اگر در یک زمان دو نفر باهم ریموت را بفشارند، شاهد تداخل فرکانس های ریموت ها می‌شویم که برای رفع این مشکل می‌توانیم اقدام به تغییر فرکانس ریموت درب اتوماتیک خود کنیم.

بررسی دستگاه مرکزی و فیوز

اگر درب شما فارق از تمامی موارد فوق بود، حال باید از سلامت برد و موتور درب اتوماتیک اطمینان حاصل کنید. برای این کار لازم است گوشتان را به دستگاه مرکزی نزدیک کنید و یک دکمه را بر روی ریموت بفشارید، اگر صدای عملکرد را شنیدید نشان از آن است که هم ریموت فرمان را ارسال میکند و هم فیوز شما سالم است. در غیر این صورت ابتدا باید فیوز را چک کنید که اگر آن نیز سالم بود به سراغ برد بروید که در این صورت نیاز به حضور کارشناس مربوطه است.

نحوه نگهداری و محافظت از درب های اتوماتیک در زمستان

در اینجا قصد داریم تا چند راهکار مفید برای مراقبت از درب های اتوماتیک را در اختیارتان قرار دهیم تا به سادگی بتوانید در مواقعی که به یک کارشناس و نیروی ماهر دسترسی ندارید، خودتان عمر درب پارکینگ را بالا ببرید.

علت خرابی درب اتوماتیک در زمستان: روغن کاری

برای زدن روغن به درب، خودتان هم می‌توانید اقدام کنید. برای شروع ابتدا باید روغن مناسب درب را تهیه و سپس با درنظر گرفتن فشاری که روی درب است با شیوه روغن کاری دوره‌ای این فشار را کم کنید.

بالانس کردن درب پارکینگ

با توجه به نوع ساختار این نوع درب ها، یکی از مهم‌ترین دلایل خراب شدن آن ها عدم تراز درب اتوماتیک است. به عبارتی یعنی اطراف درب و تیغه های آن به طور صحیح بالا و پایین نمی‌رود و این درحالیست که به دلیل وزن بالای تیغه ها، اگر این بالانس به صورت یکسان نباشد، موجه ازدیاد فشار بر روی موتور و دیگر قسمت ها می‌شود و به یکی دیگر از عوامل خرابی درب های اتوماتیک در فصل زمستان تبدیل می‌شود.

پوشاندن موتور درب اتوماتیک پارکینگ با پشم شیشه

در فصل سرد سال، بیشتر شاهد خرابی درب های اتوماتیک هستیم که عمدتاً از سرمای شدید و خشک بودن هوا می تواند علت خرابی درب اتوماتیک در زمستان باشد. برای جلوگیری از یخ زدگی موتور درب اتوماتیک، می‌توانیم موتور و قطعات اصلی و مهم را با استفاده از پشم شیشه بپوشانیم. این امر می‌تواند در جلوگیری از یخ‌زدگی موتور و قطعات درب موثر باشد.

چک کردن چراغ ریموت

همیشه در زمان استفاده از ریموت، چراغ روی آن را چک کنیم تا اگر ضعیف شد و یا عملکرد غیرعادی داشت نسبت به تعمیر آن اقدام کنیم.

علت خرابی درب اتوماتیک در زمستان تمیز کردن ریل

هراز گاهی اقدام به تمیز کردن ریل ها کنید و از نبودن مانع در مسیر حرکت ریل ها اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری

تا اینجا عوامل خرابی درب های اتوماتیک در فصل زمستان را باهم مرور کردیم. در پایان لازم می‌دانیم در جهت مراقبت و حفاظت از درب اتوماتیک پارکینگ یادآوری کنیم که باتوجه به تعداد بالای باز و بسته شدن درب های پارکینگ ممکن است بعد از مدتی پیچ و مهره ها از جای خود خارج و یا شل شوند که نیاز به بررسی و سفت کردن دارند. باتوجه به اینکه عیب‌یابی و جلوگیری از خراب شدن بهتر از تعمیر و تعویض است بهتر است همیشه نوع عملکرد درب اتوماتیک خود را در زمستان زیر نظر داشته باشید و برای حفاظت از آن بکوشید.

مطالب بیشتر:

چه طور طول عمر جک پارکینگ را طولانی کنیم

تفاوت راهبند هیدرولیکی با مکانیکی

خرید درب اتوماتیک شیشه ای 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *