مطالب دورژانس

نکات مهم برای رفع صدای کرکره برقی پارکینگی

کرکره برقی پارکینگی | دورژانس

کرکره برقی پارکینگی به علت دارا بودن ویژگی های بسیار زیادی که دارند یک انتخاب عالی برای هر منزل و هر فردی می باشند. تعداد زیادی از افراد برای انتخاب کردن یک کرکره برقی پارکینگی در تلاش هستند تا بهترین انتخاب را داشته باشند، اما متاسفانه قادر به انجام آن نیستند.

کرکره های برقی پارکینگی نقش بسیار اساسی و مهمی در تنظیمات امنیتی محل نصبی شما اعم از محل سکونت، محل کار و... دارند چرا که اگر کرکره برقی پارکینگی شما آسیب دیده باشد، این می تواند هم محل و هم انبار شما را آسیب پذیر کند.

به علت وجود چند جنبه مکانیکی در کرکره های برقی، گاهی اوقات امکان دارد یکسری مشکلاتی به وجود آیند. ما سعی داریم در این مقاله، به نکاتی مهم در جهت رفع کردن صدای کرکره برقی پارکینگی بپردازیم.

موارد خرابی کرکره برقی

چند مورد از مواردی که سبب می شود دریابیم کرکره برقی پارکینگی به مشکل خورده و خراب شده است را در ادامه مورد بررسی قرار داده ایم:

کرکره برقی پارکینگی باز یا بسته نمی شوند

از ملموس ترین و رایج ترین ایرادات و مشکلات کرکره های برقی که معمولا تمامی افراد آن را تجربه کرده اند، باز و بسته نشدن این نوع درب می باشد که در این حالت تمامی افراد به دنبال علت باز نشدن کرکره برقی می باشند. در گام اول شما می بایست منبع برق را مورد بررسی قرار دهید و از روشن یا خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید.

به دنبال چراغ هایی باشید که به شما کمک می کنند این موضوع را نشان دهند و سعی کنید دوباره آن را روشن یا خاموش کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می شود.

اگر بعد از تجزیه و تحلیل این مورد باز هم با ایرادات و اشکالاتی روبرو هستید، باید بگوییم که می توانید به دنبال راه چاره دیگری باشید.

گرم شدن بیش از اندازه کرکره برقی

یکی دیگر از مواردی که موجب خرابی و بروز مشکلات از جانب کرکره برقی می شود، گرم شدن بیش از اندازه کرکره برقی پارکینگی می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر نسبت به کرکره برقی و خرابی آن به واسطه گرم شدن آن مشکوک هستید، امکان دارد عاقلانه باشد و در ابتدا زمانی که آن ها را کار انداختید، اجازه دهید تا مقداری خنک شوند.

گیر کردن درب کرکره ای

اگر درب کرکره ای شما به شکل فزاینده ای گیر می کند، نشان دهنده آن است که ممکن است ایراد از روان کاری باشد. اگر این مشکل برایتان رخ داد می توانید به راحتی ریل های دستگاه خود را با کمک WD40 بپوشانید و به راحتی مشکل را حل نمایید. این تکنیک همچنین به هر صدای ناخوشایندی که ممکن است کرکره شما ایجاد کند پایان می دهد.

کرکره فقط تا نیمه بسته می شود

کرکره برقی بر پایه حسگرهای مجاورت عمل می کند و درست در زمانی که این سنسورها کثیف یا ناهموار می شوند، می تواند سبب به بسته شدن آن ها در میان راه شود. بعد از اینکه آن ها را به خوبی تجزیه و تحلیل کردید در میابید که آیا این مشکل واقعا حل  شده است یا خیر.

وضعیت شاتر درب کرکره ای

بعضی وقت ها امکان دارد به راحتی وضعیت کلی کرکره های شما پایین باشد که برای شما ایجاد مشکل کرده باشد. در تنظیمات تجاری، شاتر شما امکان دارد در انتهای گیرنده فرورفتگی ها و فرورفتگی های سایر وسایل نقلیه باشد.

مسائل جزئی نباید بر عملکرد کلی درب ها تأثیر بگذارد، با این حال، توصیه می کنیم برای ارزیابی هرگونه ترک یا فرورفتگی بزرگتر با یک متخصص تماس بگیرید. اگر کرکره های برقی به خوبی نگهداری و مراقبت شوند، می توانند کمک واقعی برای کسب و کار شما در سال های آینده باشند.

مواردی که سبب ایجاد نویز در کرکره برقی پارکینگی می شوند؟

یکی دیگر از مواردی که موجب خرابی و بروز مشکلات از جانب کرکره برقی می شود، ایجاد نویز در کرکره برقی می باشد. از عوامل محیطی گرفته تا تعمیر و نگهداری، دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود کرکره برقی شروع به لرزیدن یا جیرجیر کند. با درک علت نویز، بهتر می توانید آن را برطرف کرده و از تکرار آن در آینده جلوگیری کنید.

مناطق بادگیر

از مناطقی که فشار باد و گردش باد در آنجا زیاد است، بسیار گزارش اعلام خرابی می شود. چرا که این گونه مناطق که باد بسیار شدید را تجربه می کنند، به علت بالا بودن فشار وارد شده از سمت باد روی قسمت هایی از کرکره، می تواند بیشتر در معرض این ایراد باشد. این می تواند در مورد کرکره های برقی در شمال و سایر نقاط شمال غرب صادق باشد.

این ممکن است در محیط هایی با باد شدید، مانند آشیانه های هوایی، پایانه های فرودگاه یا مؤسسات کنار دریا نیز صادق باشد.

طول عمر دستگاه

عمدتا، صدای کرکره برقی پارکینگی به واسطه این که هر چقدر درب پارکینگ قدیمی تر باشد بدتر می شود، چرا که لازم است تا احتیاج به تعمیر و نگهداری درب اتوماتیک که اگر فردی متخصص نزد خود نداشته باشید تا ایرادات و مشکلات احتمالی شما را بررسی و تخمین زده باشد ، عمدتا نادیده گرفته می شود.

در این مورد با گذشت زمان، قطعات موتور برای ادامه کار کردن به روغن کاری احتیاج دارند. علاوه بر تمامی این موارد، بخش های ویژه ای از کرکره برقی کشیده می شود و فرو می رود که بار اضافی روی موتور و راهنما های دیگر اضافه می کند.

عدم نگهداری خوب از دستگاه

همانطور که در بالا ذکر شد، عدم نگهداری در طول زمان یکی از دلایل اصلی کرکره های برقی است. بدون روغن کاری، چرخ دنده های متا، چرخ ها و سایر قسمت ها پر سر و صدا می شوند. نگهداری صحیح درب های کرکره ای برای جلوگیری از خوردگی و شکستگی بسیار مهم است.

قطعات سست کرکره برقی

کرکره های برقی نیز می توانند هنگام شل شدن قطعات، نویز داشته باشند. اگر قطعات در محل صحیح خود قرار نگیرند، به ارتعاش در می آیند و به قسمت های دیگر برخورد می کنند.

گرما همچنین می تواند باعث انبساط درب های بزرگ تر شود، که باعث اصطکاک اضافی می شود که منجر به خراش و لرزش هنگام باز شدن دریچه می شود.

نحوه تعمیر نویز کرکره های برقی

اگر کرکره برقی دارید، چند راه برای رفع مشکل نویز وجود دارد. اگر می خواهید خودتان مشکل را برطرف کنید یا از بروز آن جلوگیری کنید، می توانید این موارد را بررسی کنید، اما ما همیشه توصیه می کنیم اگر مطمئن نیستید چه کاری انجام می دهید با یک متخصص صحبت کنید تا از خطر آسیب دیدن خود جلوگیری کنید.

بررسی قطعات

یکی از راه های رفع نویز در کرکره برقی این است که قطعات شل شده را بررسی کنید و آن ها را سفت کنید. باید لت ها، میله ها، چرخ ها، چرخ دنده و هر نقطه دیگری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز در شرایط خوبی هستند و فرورفته یا آسیب دیده نیستند.

اگر شل باشند ممکن است شکسته شده و نیاز به تعویض داشته باشند. همچنین، ذرات گرد و غباری را که ممکن است قسمتی از شاتر را مسدود کرده باشد، بررسی کنید، که می تواند در ایجاد لرزش نقش داشته باشد.

تعمیر و نگهداری منظم را انجام دهید

برای اینکه شاتر خود را در شکل مناسبی نگه دارید، مهم است که به طور منظم تعمیر و نگهداری کنید. تمیز کردن کرکره برقی از تجمع گرد و غبار و کثیفی اضافی جلوگیری می کند. در یک منطقه بادخیز، شما می خواهید آن ها را هر ۳ تا ۴ ماه یکبار بشویید.

روغن کاری منظم با روغن نیز از زنگ زدگی و سر و صدا شدن آن جلوگیری می کند، اما حتما از اسپری ضد زنگ به جای سیلیکون استفاده کنید زیرا گرد و غبار و کثیفی را جذب می کند و در نهایت، مطمئن شوید که یاتاقان ها را سالی یک بار چرب می کنید تا از زبری یا خوردگی مکانیزم غلتش جلوگیری کنید.

ممکن است کرکره برقی شما فاقد روغن موتور باشد

روغن موتور به عنوان روان کننده استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که اجزای متحرک کرکره برقی شما به آرامی از روی یکدیگر می لغزند. اگر روغن موتور کمبود داشته باشد، ممکن است وقتی کرکره در حال کار است، اجزا شروع به ساییدگی روی یکدیگر کنند. فلز روی فلز صداهای ناخوشایندی ایجاد می کند، اما در صورت عدم توجه به قطعات ممکن است باعث آسیب به اجزا شود.

یک راه حل ساده برای این مشکل روانکاری موتور با روغن است. با این حال، تشخیص اینکه آیا کرکره برقی شما به دلیل کمبود روغن یا به طور کلی مشکل دیگری پر سر و صدا است، می تواند دشوار باشد. بهترین اقدام شما این است که با متخصصی تماس بگیرید که بتواند کرکره شما را بررسی کرده و مشکل را شناسایی کند.

حتی اگر کرکره های برقی شما هنوز مشکلی ایجاد نکرده باشد، یک مهندس می تواند سطح روغن در کرکره شما را در طول جلسات تعمیر و نگهداری منظم کنترل کند تا مطمئن شود که پر شده است.

خورده شدن کرکره برقی

قرار گرفتن در معرض عناصر ممکن است باعث خوردگی اجزای کرکره برقی پارکینگی شما شود. کرکره های خارجی به ویژه در برابر خوردگی حساس هستند. خوردگی می تواند به اجزای کرکره شما آسیب برساند و باعث ایجاد صدای جیر جیر شود.

هرچه زودتر علائم خوردگی را مشاهده کنید، تعمیر آن آسان تر خواهد بود. نگهداری و سرویس دهی منظم کرکره شما بهترین راه برای اطمینان از حفظ خوردگی در بالای آن است. با این حال، اگر خوردگی قابل توجهی قبلاً رخ داده باشد، یک مهندس حرفه ای همچنان می تواند مشکل را برطرف کند.

کشش فنر روی درب کرکره شما خیلی سفت یا شل است

درب کرکره که کشش خیلی زیاد یا کم دارد، از تعادل خارج می شود. واحد ممکن است تحت بار قابل توجهی کار کند که باعث ایجاد نویز از راهنماها و موتور می شود.

درب نه تنها پر سر و صدا خواهد بود، بلکه ممکن است کار با آن خطرناک باشد. توصیه می کنیم برای بررسی درب منزل و رفع مشکل با یک مهندس حرفه ای تماس بگیرید.

یک مهندس قادر خواهد بود تشخیص دهد که چه مقدار کشش در درب شما ایجاد شده است و در صورت لزوم تنش را افزایش یا کاهش می دهد. هر صدایی که از درب کرکره ای شما می آید باعث نگرانی است.

از بررسی ها، بازرسی، نگهداری و سرویس استفاده کنید تا مطمئن شوید که در بهترین شرایط باقی می ماند. کرکره برقی پر سر و صدا ممکن است حواس پرتی را پرت کند، اما می تواند نشان دهنده مشکلات بیشتر کرکره باشد که می تواند امنیت کسب و کار شما را به خطر بیندازد. برای آرامش کامل آن را توسط کارشناسان بررسی کنید. اینها برخی از دلایل اصلی پر سر و صدا بودن کرکره شما هستند.

با چه چیزی می توانم با کرکره های برقی استفاده کنم تا آن ها را روان کنم؟

اگر از درزگیر سیلیکونی بین هدباکس و دیوار استفاده کنید، می توانید به کاهش نویز بهینه دست پیدا کنید. شما باید مطمئن شوید که کل خانه به درستی آب بندی شده است زیرا نمی خواهید ترک ها سر و صدا را به داخل وارد کنند.

این کار به همراه کرکره برقی بسیار کارآمد خواهد بود و هنگام ورود به خانه آرام خود احساس راحتی به شما می دهد. میزان صدایی که کاهش می یابد بر حسب دسی بل اندازه گیری می شود و در صورت استفاده از این روش، نویز عبوری شما به ۵۰ درصد کاهش می یابد.

همچنین می توانید انواع دیگری از کرکره های کرکره ای مانند کرکره های کم مصرف و کرکره های داخلی را پیدا کنید که صدای شما را تا ۸۰ درصد کاهش می دهند.

آیا می دانستید که می توانید با انرژی خورشید شارژ کرکره برقی را تامین کنید؟

درست است، نوآوری کرکره های غلتکی آنقدر پیشرفته است که کرکره های برقی را طراحی کردند که می توانند با انرژی خورشیدی شما تعامل داشته باشند و شما به سادگی می توانید روی کنترل از راه دور خود کلیک کنید تا کرکره برقی را باز یا بسته کنید. از آنجایی که این کرکره ها از مواد عایق صدا ساخته شده اند، در کاهش صداهای بیرون نیز بسیار کار آمد هستند.

نتیجه و جمع بندی

واحد دورژانس نمایندگی انحصاری محصولات برند فک جنیوس، مگنتیک و... بوده و مواردی از قبیل خرید جک پارکینگی، خرید راهبند، خرید درب اتوماتیک را می توانید توسط این واحد انجام دهید. شما باید از ترکیبی از پر کردن شکاف ها با درزگیر سیلیکونی در سراسر خانه خود و نصب کرکره های عایق صدا استفاده کنید تا بهترین اثر را در عایق صوتی خانه خود داشته باشید.

همیشه ایده خوبی است که مطمئن شوید شرکتی که از آن خرید می کنید دارای شهرت خوب، رتبه عالی و گواهی های مثبت است تا مطمئن شوید که بهترین کیفیت ممکن را دریافت می کنید.

این یک روش کاملا مقرون به صرفه برای عایق صوتی کرکره برقی است، اما اگر می خواهید آن را مدرن تر کنید، انواع کرکره های برقی برای انتخاب وجود دارد. به یاد داشته باشید که این یک سرمایه گذاری خوب است زیرا نه تنها نویز را کاهش می دهد، بلکه مزایای بسیار دیگری نیز دارد. فک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *