راهبند ستونی, راهبند میله ای, مطالب دورژانس

نکات نصب انواع راهبند

نکات نصب راهبند اتوماتیک

راهبندها از تجهیزات مورد نیاز و لازم برای ورودی تمامی ساختمان های اداری، تجاری و تفریحی به شمار می‌آیند و وظیفه اصلی آن‌ها مدیریت و حفاظت از پارکینگ در مقابل رفت و آمدهای ناشناس است. در این مقاله قصد داریم تا در مورد نکات نصب انواع راهبند بیشتر توضیح دهیم.

راهبند به عنوان یک مانع در ورودی پارکینگ‌ها قرار گرفته و ترددها را محدود و چک می کند، که این امر موجب می‌شود هر کسی مجور ورود و خروج به پارکینگ را نداشته باشد و فقط افراد شناس و دارای تایید، اجازه ورود را داشته باشند.

شایان ذکر است برای خرید انواع جک های پارکینگی، رود بلاکر و انواع راهبندها می‌توانید برای داشتن یک خرید راحت و عالی از طریق سایت دورژانس اقدام به خرید کنید و از مزایای خدمات پس از فروش لذت ببرید.

کاربرد های راهبندها

از این محصول می‌توان در مکان های مختلف از جمله پارکینگ های عمومی، هتل ها، فروشگاه ها، مراکز خرید و حتی در بزرگراه ها به عنوان یک سد استفاده نمود، و یا حتی برای مکان هایی که سرپوشیده هستند نیز قابل استفاده است. استفاده از راهبند های جدید اتوماتیک یک جایگزین عالی و مقرون به صرفه نسبت به نیروی انسانی می‌باشد.

هنگامی که جسم یا خودرو به راهبند نزدیک می‌شود در معمولا بوم به شکل افقی ورودی را گرفته است، زمانی که نگهبانی تایید دهد ماشین اجازه ورود به محوطه را دارد دکمه دستی راهبند را لمس می‌کند و در این شرایط بوم به شکل عمودی بالا رفته و خودرو می‌تواند داخل شود.

شایان ذکر است که تمامی راهبندها سنسور های تشخیص مانع دارند تا در حالتی که ماشین کامل رد نشده است، پایین نیاید و یا هنگامی که خودرو و جسمی زیر میله گیر کرده باشد به آنها آسیب نرساند.

وقتی که شما از راهبند و یا هر سیستم حفاظتی برای مکان خود استفاده می‌کنید امنیت و آرامش و راحتی خود را تامین می‌کنید. پس بنابراین هر کسی نمی‌تواند فکر ورود به محیط شما را داشته باشد. راهبند های اتوماتیک دورژانس کاربردهای گسترده ای دارند. اما باید بدانید که نصب راهبند نیز همچون درب های اتوماتیک بسیار حائز اهمیت است، اینکه راهبند در چه محلی و چگونه نصب شود.

نکات نصب انواع راهبند در سازه های بروز از مراحل بسیار حساس و با اهمیت است. زیرا هم درب های اتوماتیک و هم راهبند اتوماتیک در مکان هایی نصب می‌شوند که در مسیر تردد افراد و خودروها هستند. لذا کوچکترین ایراد و قصوری در نصب میتواند آسیب های مالی و جانی به دنبال داشته باشد.

برای یک نصب صحیح و استاندارد راهبند اتوماتیک باید به دو نکته توجه داشته باشید:

  • یکی از نکات نصب انواع راهبند، مکان نصب دارای شرایط مناسب است.
  • هر راهبند با نوع و برند آن تناسب داشته باشد و اصولی و با دقت نصب شود.

برای نصب راهبند در محل مورد نظر لازم به یک حفره به ابعاد مورد نیاز شما بر اساس نوع راهبند انتخاب شده می‌باشد. همچنین معمولا عمق این حفره حداقل باید 450 میلی متر باشد. بعد از کندن حفره، تعداد دو عدد لوله انعطاف‌پذیر که یکی از آن ها برای برق تغذیه راهبند و دیگر لوله مربوط به لوازم و تجهیزات مربوطه است باید در نظر گرفته شود.

قطر و ضخامت لوله ها باید متناسب با عدد و تعداد سیم هایی باشد که از هر یک از آن ها عبور می‌کند. پس از آن قسمت پیچ قلاب های مورد نظر را مطابق نقشه راهنما به پایه پلیت وصل می‌شود به گونه‌ای که حدودا 2.5 سانتی‌متر از بالاتر از پیچ ها و از سطح پایه پلیت باشد. در انتها پایه پلیت داخل حفره قرار داده و حفره با بتن پر شود. دقت کنید که پایه پلیت از زمین پایینتر نباشد و افزون بر آن به شکل تراز قرار گرفته باشد.

از نکات نصب انواع راهبند دیگری که در زمان نصب لازم است که رعایت شو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مکان نصب راهبند بغل اتاق نگبان و یا تا جایی که ممکن است به آن نزدیک باشد.

موقعیت نصب راهبند اتومایک باید به نحوی باشد که عابر از پشت راهبند تردد کند چرا که راهبند در حین بالا و پایین شدن امکان دارد با عابر پیاده تصادف کند.

مکان نصب راهبند نباید در مسیر رطوبت و از مسیر عبور آب یا باغچه قرار گرفته باشد.

بهتر است راهبند در مکانی نصب شود که موقعیت عبور کابل هوایی و یا شاخه های درختان نباشد.

واحد دورژانس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی و به عنوان تولیدکننده و نمایندگی انحصاری محصولات فک ایتالیا با بیش از دو دهه تجربه، با متعهد بودن به سه اصل، استفاده و به کارگیری نیروی مجرب و ماهر، ارائه خدمات 24 ساعته و شبانه روزی و با ضمانت کیفیت خدمت انجام شده موفق شده است تا در یک راستا با فروشگاه‌های معتبر، به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور در حوزه فروش و خدمات درب های اتوماتیک تبدیل شود.

مقالات مرتبط:

۱۰ راهکار برای بهبود عملکرد جک درب پارکینگ

خرید درب اتوماتیک شیشه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *