راهبند میله ای, مطالب دورژانس

مشکلات مطرح راهبند میله ای

مشکلات مطرح راهبند میله ای

راهبند در حقیقت به لوازم و تجهیزاتی می‌گویند که از یک میله اصلی برخوردار بوده و با در نظر داشتن فضای موجود در محل نصب طول و اندازه آن تغییر می‌کند و در شرایطی ممکن است با مشکلات مطرح راهبند میله ای روبرو شوید که در ادامه به بررسی آن ها می‌پردازیم. همچنین اگر با مشکلات مربوط به جک پارکینگی روبرو هستید می‌توانید در سایت دورژانس مطالب مرتبط را مطالعه بفرمایید.

راهبند یک وسیله اهرمی و به صورت برقی و اتوماتیک است که در زندگی امروزه کاربرد های بسیاری از قبیل دربان ها دارد و همچنین برای تمامی مکان هایی که تردد ماشین ها شامل حال آن ها است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدون داشتن محدودیت رفت و آمد، کارکردن نرم و بدون صدا در دو مدل صاف و تاشو که برای اماکنی که از سقف برخوردار است نیز کارایی دارد.

شکل فیزیکی این قطعه به گونه ای است که میله به یک پایه وصل شده است و در ورودی عوارضی ها، پارکینگ‌ها ، جاده ها، ساختمان های دولتی و خصوصی و.. برای کنترل کردن رفت و آمد و تردد کاربرد دارد.

همچنین راهبندها دارای سنسورهایی هستند که اگر به جسم یا مانعی برخورد داشته باشند میله بالا رفته و سبب گذر خودرو می‌شود.

در زمان خرید راهبند به چه مواردی دقت کنیم؟

  • مقدار رفت و آمد در هر ساعت از طول شبانه روز
  • میزان سرعت باز و بسته شدن راهبند
  • مقدار رفت و آمد و تردد در ساعت اوج کاری
  • محدودیت داشتن یا نداشتن ارتفاع
  • جداسازی مسیر عابر پیاده و وسایل نقلیه

با نظر داشتن به اجزای متفاوتی که راهبندها دارا هستند تعمیرات و نگهداری از راهبند از اهمیت بالایی برخوردار است. راهبندها به چند گروه تقسیم شده و مشکلات متفاوتی با هم دارند.

از مشکلات مطرح راهبند میله ای

  • یکی از مشکلات مطرح راهبند میله ای نحوه خلاص کردن راهبند است. عمدتاً برای خلاص‌کردن راهبند از یک آچار مخصوص و یا یک کلید استفاده می‌شود.

    روش انجام آن به این گونه است که شما آچار مخصوص را در مکان مورد نظر قرار داده و آن را برخلاف مسیر عقربه‌های ساعت بچرخانید تا حدی که دیگر نچرخد. در این شرایط راهبند خلاص شده و دیگر به راحتی می‌شود میله را با دست تکان داد.

    برای این امر ‌از آوردن فشار بالا به آچار خلاص کن خودداری کنید. اگر احساس کردید آچار دیگر نمیچرخد یعنی رسیدن آچار به انتهای محدوده حرکت خلاص‌کن پس بنابراین از ادامه کار دست بردارید. درصورت فشار بیش از حد در سفت کردن، احتمال شکسته شدن آچار خلاص کن و یا مغزی خلاص کن وجود دارد.

  • یکی دیگر از مشکلات مطرح راهبند این است که میله بالا رفته و پایین نمی‌آید. در این شرایط توجه بفرمایید که زمان لمس شاسی فرمان یا زدن دکمه ریموت، موتور روشن می‌شود یا خیر. اگر صدای موتور به گوش نرسد احتمالا ایراد از فتوسل یا چشم ایمنی است و باید تعمیر شود.
  • صدای غیرعادی زمان بالا و پایین رفتن میله عمدتاً به خاطر تنظیم نبودن فنر تعادل و یا هواگیری می باشد که می‌تواند یکی دیگر از مشکلات مطرح راهبند میله ای به حساب آید.

    این صدا که معمولا در راهبندهای هیدرولیک به گوش می‌رسد نشان دهنده وارد شدن فشار زیاد به سیستم محرک و سیلندر هیدرولیک می باشد. برای رفع کردن این مشکل ابتدا باید فنر تعادل را تنظیم کرد.

    برای تنظیم فنر باید راهبند را خلاص کرده و سپس میله راهبند را با دست تا زاویه 45 درجه ‌بالا بیاورید، بعد از آن در زمان خلاص بودن راهبند میله را رها کنید. فنر تعادل باید وزن میله را جبران کند و آن را در زاویه 45 درجه ثابت نگه دارد.

    در شرایطی که میله به سمت بالا یا پایین تکان خورد به کمک پیچ بالای فنر مقدار نیروی آن و تنظیمات آن را انجام دهید. این کار را تا زمانی که به حد تعادل برسد ادامه دهید. سپس بعد از انجام این امر میله را به پایین آورده و راهبند را از شرایط خلاص دربیاورید.

  • یکی دیگر از مشکلات مطرح راهبند آن است که میله راهبند بالا رفته ولی موتور خاموش نمی‌شود. در صورتی که بعد از پایان حرکت میله راهبند موتور دستگاه باز هم روشن بود و یا دیرتر از حد استاندارد خاموش شود نشان از تنظیم نبودن لیمیت سوییچ های ابتدا و انتهای حرکت است.

    با این شرایط باید در ابتدا لیمیت سوییچ ها را تنظیم کنید و سپس مجددا راهبند را راه اندازی کنید. انجام تنظیمات و راه اندازی دستگاه یک کار دقیق و حساس است که حتما باید توسط تکنسین تعمیرات راهبند انجام شود.

  • زمانی که میله راهبند هنگام پایین آمدن یا بالا رفتن حرکت غیر یکنواخت داشته باشد و به عبارتی به شکل پله ای حرکت کند ایراد از تنظیم نبودن فنر تعادل است.
  • از دیگر مشکلات مطرح راهبند میله ای ضربه زدن به پایه نگه دارنده در زمان پایین آمدن است. بیشتر راهبندها دارای عملکرد دو زمانه هستند که این به آن معنا است که حرکت ابتدا و انتهای میله آهسته می شود.

    به همین جهت برای رفع کردن این مشکل باید اول موقعیت برخورد به استاپ مکانیکی را تنظیم کرد و همچنین لیمیت سوییچ های تعیین‌کننده حرکت آهسته را تنظیم کرد تا پیش از رسیدن میله به انتهای بازه حرکت، سرعت میله کند شده و در نهایت موتور در موقعیت درست خاموش شود.

    همچنین انجام این تنظیمات باید با دقت بالا و حوصله کامل توسط تکنسین مجرب و آشنا به اصول راه انداز راهبند انجام شود.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش، نصب و تعمیر انواع راهبند ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات فک ایتالیا در ایران مفتخر است که به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

شما می توانید از طریق وبسایت ما با محصولات و تیم دورژانس بیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره  02191003369 تماس بگیرید.

خواندن مطالب بیشتر دورژانس:

قیمت جک درب پارکینگ
قبل از خرید جک پارکینگی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
خرابی درب های اتوماتیک برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *