مطالب دورژانس

نصب جاقفلی روی کرکره

نصب جاقفلی روی درب کرکره ای

برای تامین کردن امنیت مکان های مختلف از قبیل مغازه ها، پارکینگ ها و گاراژها سالیان سال است که از کرکره استفاده می کنند. در زمان های قدیم این کرکره ها با دخالت دست و یا به صورت سنتی بودند اما با گذشت زمان امروزه این درب ها ظاهر مدرن تری به خود گرفته اند و به شکل برقی درآمده اند. کرکره های برقی از لوازم و قطعات مختلفی تشکیل شده اند که جا قفلی نیز یکی از این تجهیزات است. در این مقاله قصد داریم تا به نصب جاقفلی روی کرکره بپردازیم. همچنین برای خرید انواع جک های پارکینگ، انواع راهبندها، درب های شیشه ای اتوماتیک و.. همراه دورژانس باشید.

جاقفلی کرکره چیست؟

عموم مردم سال های طولانی به دنبال تامین امنیت خود بوده اند و در این جهت دست به تولید لوازم و تجهیزات متفاوتی زده اند. درب های کرکره ای یکی از مهم ترین دست آورد ها است که در جهت تامین امنیت طراحی شده است و در این مدت توانسته تا حد زیادی از دزدی و سرقت به جلوگیری کند.

یکی از تجهیزاتی که در کرکره های برقی موجود بوده و سبب بالا رفتن ایمنی می‌شود، جا قفلی آن می باشد. بهتر است بگوییم جا قفلی یکی از مهم ترین یراق آلات به کار رفته در کرکره برقی است که نصب جاقفلی روی کرکره و همچنین قیمت نصب جاقفلی روی کرکره برای مشتریان حائز اهمیت است.

به طور کلی به قطعه های فلزی که به صورت مسطح و در واقع شبیه پلیت را جا قفلی می‌گویند. این لوازم دارای استحکام و مقاومت بالایی بوده و ویژگی ضد برش نیز دارد. وجود این ویژگی در جا قفلی ها به این علت است که نشود آن را برش داد و یا با شکستن جا قفلی وارد ساختمان شد. برای برش دادن این جا قفلی ها که جنس خود از استیل می‌باشد باید از دستگاه های استیل استفاده کرد. همچنین لازم است بدانید انجام این کار سر و صدای بسیار زیادی همراه است.

ساختار بدنه جا قفلی کرکره

جا قفلی ها را به طور جفت و به شکل L تولید می‌کنند تا به صورت عمود بر هم قرار گیرند. با نصب جاقفلی روی کرکره میزان امنیت به شدت بالا می‌رود و دیگر بالا بردن و باز کردن کرکره ممکن نیست. باز و بسته شدن کرکره با استفاده از برق و موتوری نصب شده روی آن صورت می گرفته اما عمدتاً ممکن است برق شهری قطع و احتیاج به بالا و پایین بردن درب با دخالت دست باشد. به همین علت احتیاج است تا در این شرایط امنیت درب را با استفاده از نصب جاقفلی روی کرکره تامین نمود.

انواع جاقفلی کرکره

انواع زیادی از جاقفلی کرکره برقی با تنوع بالا در بازار موجود است که متناسب با نوع موقعیت و همچنین میزان بودجه ای که در نظر می‌گیرید می‌توانید اقدام به خرید و نصب جاقفلی روی کرکره کنید.

  • جا قفلی معمولی کرکره: این نوع از جا قفلی ها ساختاری بسیار ساده و ابتدایی دارند و نصب جاقفلی روی کرکره این مدل در بخش انتهایی تیغه کرکره انجام می‌شود. فاصله نصب جا قفلی های معمولی از ریل کرکره لازم است تا حداقل یک سانتی متر باشد. برای این که جا قفلی های معمولی را نصب کنیم بعد از این که یکی از پلیت‌ها را در انتهای تیغه نصب کردید لازم است تا کرکره را به پایین کشیده و پلیت بعدی را در مقابل حلقه‌ای که نصب شده قرار دهید.

 

  • جا قفلی نیمه اتوماتیک کرکره:بعد از این که جا قفلی های معمولی مورد استفاده قرار گرفتند برای امنیت بالاتر طراحان این محصول به فکر جا قفلی هایی که پیشرفته تر بوده و از امکانات بیشتری برخوردار افتادند. جا قفلی های نیمه اتوماتیک که محصول مطالعه بیشتر مهندسین بوده است قابلیت قطع کردن برق وارد شده به موتور کرکره برقی را داشته و در مواقعی که کرکره برقی با استفاده از کلید قفل شده است، برق وارد شده به موتور نیز قطع خواهد شد. با این شرایط اگر دکمه باز کردن ریموت کرکره برقی را لمس کنید، کرکره به سمت بالا حرکت نخواهد کرد. این فناوری افزون بر ایجاد امنیت سبب می شود تا تیغه ها و موتور کرکره برقی آسیب نبیند و عمر درب بالا برود.
  • جا قفلی هوشمند کرکره:تکنولوژی هایی که در جا قفلی های هوشمند کرکره استفاده شده است سبب شده تا کاربران استقبال بیشتر از این تجهیزات کرده و ترجیح دهند پول بیشتری را در راستای برخورداری از این امکانات پرداخت کنند. این مدل از جا قفلی ها سبب شدند تا از آتش گرفتن موتور جلوگیری شده و تیغه کرکره نیز درگیر پارگی نگردد. همچنین امنیت این مدل از جا قفلی ها نسبت به دیگر موارد بسیار بیشتر می‌باشد.

روش نصب جاقفلی روی کرکره

موردی که در زمان نصب جا قفلی بر روی کرکره باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورتی که از خلاص کن موتور در کرکره استفاده کردید باید حتما از جا قفلی نیز استفاده کنید. علت این مورد آن است که زمانی که درب کرکره ای خلاص می شود درب به سرعت بالا رفته و در نتیجه احتمال سرقت افزایش می یابد.

با توجه به مطالبی که گفته شد جا قفلی ها دو قطعه پروفیل به صورت L مانند را دارا می‌باشند. یکی از این دو قطعه را به قسمت شاسی و پروفیل کرکره برقی جوش داده شده و جفت دیگر را به قسمت پایانی تیغه جوش می‌دهد. در سوراخ هایی که در این جا قفلی ها وجود دارد انواع قفل های کتابی و آویز و سایر قفل های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می توانند قرار بگیرند.

در واقع پروفیل اول که به آن پایه شماره 1 گفته که از 4 عدد شکاف سوراخ مانند مربعی شکل ساخته شده است. پروفیل بعدی که نام آن پایه شماره دو است، یک قطعه الکترونیکی بر روی آن پیچ می‌شود و بر روی ریل کرکره نصب می‌گردد.

قطعه الکترونیکی که گفته شد بر روی پایه شماره 2 نصب می گردد جنس آن از آلومینیوم بوده و مدارهای الکترونیکی متفاوتی بر روی آن قرار داده می‌شود. برای این که در زمان جوشکاری این قطعات ضربه و یا آسیب نبیند باید قبل از جوشکاری این قطعه را باز کرده و سپس بعد از این که جوشکاری به اتمام رسید و محل جوش هم خنک شد لوازم و قطعه را مجددا بر روی پلیت نصب کنید.

متصل کردن جا قفلی هوشمند به کرکره

در موتورهای ساید از قابلیت یو پی اس نیز برخوردار نیستند لازم است تا سیم نول برق ساختمان را به شکل مستقیم به جا قفلی هوشمند و سیم برگردد و به رسیور کرکره برقی وصل شود. میزان منبع تغذیه در این نوع از موتورها 220 ولت است و حتما لازم است سیم نول را به جای قفل وصل کنید در غیر این صورت اتصال به بدنه رخ داده و امکان آتش سوزی و برق گرفتگی وجود خواهد داشت.

اما در شرایطی که موتور کرکره توبلار باشد و یا با یو پی اس 220 ولت می‌باشد نیاز است تا سیم آبی رنگ مشترکی را که به قفل برقی وصل است و از ولتاژی هم برخوردار نباشد، باید یک سیم نول و یک سیم فاز را به رسیور کرکره برقی متصل نمود و پس از آن سیم های خروجی از رسیور به جا قفلی متصل گردند.

جا قفلی کرکره دزدگیر دار چیست؟

این نوع از جا قفلی ها بسیار پیشرفته بوده و هنگامی که قفل کتابی به این نوع از کرکره ها نصب می گردد، موتور کرکره قطع شده و همچنین رله ای در آن وجود دارد که به دزدگیر اماکن وصل می باشد. در صورتی که قفل کرکره برقی توسط سارق یا به هر دلیل دیگری باز گردد، زون های دزدگیر فعال شده و آژیر می زنند.

همچنین در صورتی که دزدگیر اماکن مجهز به تلفن کننده اتوماتیک نیز باشد، با شماره های موجود تماس گرفته و دیگران را از وقوع خطر آگاه می نماید. در فروشگاه ها و مغازه هایی که در مکان های کم رفت و آمد و خلوت قرار دارند استفاده از این جا قفلی ها می تواند امنیت مکان مورد نظر را بهبود بخشیده و از وقوع سرقت جلوگیری نماید.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع  کرکره برقی  ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات فک ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق سایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید:

69 33 00 91

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *