جک ریلی, جک لولایی

10 راهکار برای بهبود عملکرد جک درب پارکینگ

10 راهکار برای بهبود جک پارکینگی دورژانس

10 راهکار برای دوام و بهبود عملکرد جک درب پارکینگ  

در این مقاله در دورژانس  قصد داریم راهکار برای بهبود عملکرد جک درب پارکینگ و مواردی که به افزایش طول عمر جک پارکینگی کمک می نماید را به شما عزیزان شرح دهیم تا بتوانید علاوه بر کاهش میزان خرابی در جک، عملکرد جک پارکینگی را بهبود بخشید. مراقبت و نگهداری و همچنین سرویس به موقع جک های پارکینگی از جمله مواردی است که از خرابی های متعدد و پی در پی پیشگیری می نماید و ضرب و المثل پیشگیری بهتر از درمان است! در مورد جک های پارکینگی نیز صدق می کند و باعث کاهش هزینه ها در طول زمان استفاده از جک خواهد شد.

البته خالی از لطف نیست که یادآور شویم برخی از موارد نگهداری درست جک ها برمی گردد به قبل از خرید و برخی دیگر مربوط به زمان نصب و همچنین برخی نیز مختص زمان استفاده از آن می باشد. در ادامه این نکات را شرح می دهیم.

راهکارهای افزایش طول عمر جک پارکینگی

چگونگی نصب جک پارکینگ، نوع برند و کیفیت، کیفیت وسایل و تجهیزات نصب، مراقبت های ماهانه و توجه به سرویس های ماهانه، خرید جک از مراکز و نمایندگی های معتبر و مواردی از این قبیل می تواند در بهبود عملکرد و افزایش طور عمر جک بسیار موثر باشد. در ادامه هر کدام را شرح می دهیم. 

1- نصب استاندارد

نصب اصولی و دقیق بستگی به مهارت و تجربه نصاب یا تکنسین مربوطه دارد. می‌توان گفت اصلی ترین مورد این است که راه اندازی اولیه تمیز و اساسی صورت بگیرد. اگر از ابتدا اختلالی در نصب جک پارکینگی (مخصوصا در نصب پایه‌ها) باشد مصرف کننده متحمل هزینه‌های زیادی خواهد شد. علاوه بر نحوه نصب جک پارکینگی باید به وسایل و تجهیزات جک نیز توجه نمود. سیم ها و قطعات مربوط به نصب بهتر است از برندهای با کیفیت باشد تا کیفیت و مقاومت نصب را بالا ببرد.

2- سازگاری نوع جک با درب پارکینگی

در هنگام خرید باید به میزان قدرت و سرعت جک پارکینگی دقت کنید. قدرت موتور باید به اندازه‌ای باشد که توان جابجایی لنگه‌های درب را داشته باشد. به عبارتی قادر به تحمل وزن و ابعاد درب مورد نظر باشد. قبل از خرید دستگاه، مشخصات فنی جک را با وزن و ابعاد درب مطابقت دهید. مسلم است که هر چقدر وزن درب سنگین‌تر باشد به جک پرقدرت‌تری نیاز است. نکته ی دیگر در این مورد، عرض درب پارکینگ می باشد. میله ماردون که یکی از قطعات جک برای باز و بسته نمودن درب می باشد، باید مناسب عرض درب انتخاب گردد چرا که اگر این میله کوتاه باشد به مرور تحت فشار قرار می گیرد و می شکند.

3- استفاده از مناسب‌ترین جک پارکینگی با توجه به میزان تردد

انتخاب یک جک پارکینگی با میزان تردد نسبت مستقیم دارد. چنانچه میزان عبور و مرور در مکان مورد نظر زیاد باشد و از یک جک نامرغوب با عملکرد محدود استفاده نمایید طول عمر جک پارکینگ کمتر می شود و باید این احتمال را بدهید که خرابی‌های بیشتری داشته باشد.

4- توجه به شرایط آب و هوایی محل نصب

به محدوده دمایی مجاز کارکرد جک که در کاتالوگ آمده توجه داشته باشید. بعضی از جک‌های مکانیکی نسبت به تغییرات دما حساس هستند. اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید مراقب باشید که جک داغ نکند و چشمی در اثر شدت تابش نور آفتاب آسیب نبیند. بهتر است از یک سایبان برای حفاظت از چشمی استفاده شود. همین‌طور در مناطق سردسیر باید جکی را انتخاب کنید که در مقابل کاهش دما و یخ زدگی مقاوم باشد. می‌توانید از عایق‌های ضد سرما استفاده نمایید. به این صورت که یک لایه پشم شیشه برای محافظت در مقابل سرما روی جعبه جک قرار دهید.

5- عدم ورود گرد و غبار و رطوبت

این عوامل به مرور باعث افت کارکرد و فرسایش جک پارکینگی می‌شوند.

6- عدم ورود حشرات به داخل جک پارکینگی

با ورود حشرات اتصال کوتاه در مدار ایجاد شده و در نتیجه گارانتی جک پارکینگی از بین می‌رود.

7- توجه به برند جک پارکینگ و کیفیت آن

قطعا میزان آسیب دیدگی جکهای با کیفیت برندهای معتبر کمتر از سایر جک‌ها است. ممکن است در هنگام خرید متناسب با بودجه‌تان به انتخاب جک بپردازید. بهتر است کیفیت، برند، گارانتی و خدمات پس از فروش محصول را در اولویت قرار دهید. چه بسا یک جک پارکینگی با قیمت بالا اما از یک برند معتبر دارای کیفیت مرغوب‎‌تری بوده و سالیان سال بدون اختلال کار کند و نیاز به هزینه برای تعمیرات نداشته باشد. به قولی هزینه‌ای که می‌خواهید صرف تعمیرات جک پارکینگی یک برند معمولی بدهید بهتر است در ابتدا برای خرید یک جک از برندهای پرفروش مانند Faac  یا Genius انجام دهید.

انواع جک لولایی فک

8- انجام سرویس‌های منظم

یکی از این راهکار برای بهبود عملکرد جک درب پارکینگ و برای افزایش طول عمر جک پارکینگی و رفع ایرادات موجود انجام بازدید‌های ماهانه به شدت نیاز است. سرویس جک‌های پارکینگی باعث می‌شود ایرادات کوچک تبدیل به خسارات بزرگ نشود. در غیر این صورت متحمل هزینه‌های گزافی خواهید شد. به طور کلی بازرسی منظم و نگهداری دوره‌ای موجب می‌شود که بتوانید مشکلات را در زمان مشخص برطرف نمایید. با این روش قطعات کمتر دچار فرسودگی شده و می‌توانید از درب پارکینگ سال‌ها بدون مشکل استفاده نمایید.

9- استفاده از سرویس‌کاران مجاز و تکنسین‌های مجرب

به دلیل تخصصی بودن تعمیر جک توصیه می‌شود حتما برای تعمیرات به کارشناسان حرفه‌ای مراجعه نمایید. سرویس جک پارکینگ نیز می‌تواند توسط شرکت تولید کننده یا فروشنده آن انجام شده و شامل خدمات پس از فروش می‌شود. در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که جک‌های هیدرولیکی بیشتر از جک‌های الکترومکانیکی نیاز به سرویس دوره‌ای دارند.

10- خرید جک پارکینگی از مراکز معتبر

بدون شک با خرید از نمایندگی‌های معتبر و مراکز فروش تایید شده، اصل بودن محصولات و کارایی و دوام آن‌ها تضمین می‌شود. شاید این سوالات برایتان پیش آمده باشد که از کجا باید جک پارکینگی اورجینال را بدون واسطه خریداری کرد؟ یا انواع مدل‌های جک‌ پارکینگی را از کدام بازار و یا سایت معتبر می‌توان انتخاب کرد؟

پیشنهاد ما به شما خرید از شرکت دورژانس ( درب سازان ایمن فک ) نماینده برندهای بزرگ و مطرح اروپایی مانند فک، جنیوس و مگنتیک در کشور است. انواع جک‌ پارکینگی از برندهای مطرح اروپایی و برندهای پرفروش ایرانی را می‌توانید از دورژانس تهیه نمایید. جک‌های پارکینگی فک و جنیوس با گارانتی چند ساله و خدمات پس از فروش در این شرکت ارائه می‌شوند.

شناخت از عملکرد کلی جک و توجه به چگونگی کارکرد

 شناخت از جک و چگونگی عملکرد آن باعث می شود تا بتوانید کوچکترین صدا و یا کارکرد نا درست جک را تشخیص دهید و پی از آنکه این مسئله بغرنج شود آن را رفع نمایید. به طور کلی جک پارکینگی به سه نوع جک پارکینگی کشویی ، جک پارکینگی لولایی ، درب اتوماتیک سکشنال (زیرسقفی) دسته ‌بندی می‌شود. با توجه به نوع کارکرد و نیاز مشتری نصب و استفاده می‌شود. موتور این جک ها یا از نوع مکانیک هستند و یا از نوع هیدرولیک. جک الکترومکانیکی بیشتر مناسب درب‌های کوچک و سبک ساختمان‌های مسکونی که تردد پایین دارند است. جک الکترومکانیکی به‌دلیل قیمت پایین‌تر بیشتر از جک هیدرولیکی طرفدار دارد. در مقابل جک هیدرولیک سیستم عملکرد جک هیدرولیک با فشار هوا و روغن است. در درب های سنگین با تردد بالا مانند پارکینگ‌های عمومی و کارخانجات صنعتی کاربرد دارد. برای افزایش امنیت درب و جفت شدن لنگه‌ها در جک هیدرولیکی از قفل برقی استفاده می شود. عمر مفید جک‌های هیدرولیک از بیشتر از جک‌های مکانیکی بوده و از لحاظ قیمت هم گران‌تر است.

خواندن مطالب بیشتر دورژانس: 

قیمت جک درب پارکینگ 

انواع خرابی درب های اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *