مطالب دورژانس

هر آنچه درباره درب اتوماتیک برقی باید بدانید

درب اتوماتیک برقی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در زمان های نه چندان دور، افراد برای عبور از درب ها از نیروی شخصی خود برای باز و بسته کردن درب استفاده می کردند اما امروزه پیشرفت علم و فناوری سبب از بین رفتن روش های قدیمی و روی کار آمدن درب اتوماتیک برقی شد! حال می خواهیم با کاربرد درب برقی و انواع درب های اتوماتیک آشنا شویم. با دورژانس همراه باشید.

درب اتوماتیک برقی چیست؟

درب های اتوماتیک برقی درب هایی هستند که به محض دیدن شخص یا یک شئ متحرک توسط چشمی یا فتوسل، بدون دخالت دست و به صورت اتوماتیک باز و بسته می شوند. این نوع درب ها سبب راحتی افراد و وسایل نقلیه در تردد و عبور و مرور شده اند.

درب اتوماتیک پارکینگ از پرکاربرد ترین درب های برقی است که در اکثر منازل مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد و سبب رفاه افراد می شوند.

کاربرد درب برقی اتوماتیک

استفاده از درب اتوماتیک در مکان های گسترده ای کاربرد دارد. از جمله منازل مسکونی، مراکز تجاری و تفریحی، ساختمان های اداری، ارگان های دولتی، مکان های نظامی، بیمارستان ها، دانشگاه ها، هتل ها و... 

انواع درب اتوماتیک برقی

در هر یک از مکان هایی که ذکر شد می توان از درب اتوماتیک استفاده نمود اما اینکه هر درب مناسب کدام مکان است سوالی است که اینجا پیش می آید. به طور حتم دربی که برای پارکینگ یک منزل مسکونی نصب می شود با درب اتوماتیک یک مکان نظامی برابر نیست! در ادامه به بررسی انواع درب اتوماتیک برقی می پردازیم.

انواع درب اتوماتیک شامل موارد زیر می باشد:

  • درب اتوماتیک بازویی (لولایی)
  • درب اتوماتیک ریلی (کشویی)
  • درب اتوماتیک شیشه ای
  • راهبند اتوماتیک
  • کرکره برقی

درب اتوماتیک بازویی (لولایی)

درب های اتوماتیک بازویی با استفاده از جک های بازویی باز و بسته می شوند. این نوع درب ها به صورت تک لنگه یا دو لنگه موجود می باشند و هر جک روی یک لنگه درب نصب می شود. این نوع درب ها مناسب درب پارکینگ منازل مسکونی و اداری می باشند.

انواع درب اتوماتیک پارکینگ - درب اتوماتیک بازویی

درب اتوماتیک ریلی (کشویی)

این درب ها روی یک ریل نصب می شوند و به صورت کشویی (افقی) حرکت می کنند. درب های اتوماتیک کشویی مناسب درب های سنگین هستند و در جاهایی که فضای کمی برای نصب وجود دارد کاربرد دارند. استفاده از این درب ها نیز برای مجتمع های مسکونی و تجاری مناسب است.

انواع درب اتوماتیک پارکینگ - درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای به دلیل ظاهر زیبا و شفافی که دارند در اکثر مراکز تجاری از جمله فروشگاه ها، رستوران ها، شرکت ها و هتل ها مورد استفاده قرار می گیرند. این درب ها دارای انواع مختلفی از جمله منحنی، گردان، کشویی و لولایی هستند و هر کدام بسته به فضای مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع درب اتوماتیک پارکینگ - درب اتوماتیک شیشه ای

راهبند اتوماتیک

راهبند اتوماتیک به منظور کنترل تردد و ورود و خروج وسایل نقلیه کاربرد دارد. راهبند های اتوماتیک نقش بسزایی در تأمین امنیت یک ساختمان دارند و با استفاده از سیستم های هوشمند تگخوان و پلاک خوان می توانند کلیه وسایل نقلیه هایی که قصد ورود یا خروج دارند را شناسایی نمایند. راهبند های اتوماتیک انواع مختلفی دارند و بسته به نوع کاربردشان مورد استفاده قرار می گیرند. راهبند های ستونی و دفنی در مکان های نظامی و ارگان های دولتی قرار داده می شوند چون از استحکام و قدرت دفاعی بسیار بالایی برخوردارند. راهبند های میله ای نیز در محوطه های ورودی مراکز تجاری، اداری و صنعتی به منظور کنترل تردد کاربرد دارند.

راهبند اتوماتیک - راهبند میله ای

کرکره برقی

کرکره های برقی از یک موتور و چند عدد تیغه تشکیل شده اند و موتورهای این کرکره ها در سه مدل توبلار، ساید و مرکزی خلاصه می شوند. کرکره های برقی در بسیاری از موارد می توانند جایگزین جک های برقی شوند چون فضای بسیار کمتری را اشغال می کنند و در کاهش هزینه ها نقش بسیار موثری دارند.

کرکره برقی

کرکره های برقی از یک موتور و چند عدد تیغه تشکیل شده اند و موتورهای این کرکره ها در سه مدل توبلار، ساید و مرکزی خلاصه می شوند. کرکره های برقی در بسیاری از موارد می توانند جایگزین جک های برقی شوند چون فضای بسیار کمتری را اشغال می کنند و در کاهش هزینه ها نقش بسیار موثری دارند.

انواع درب اتوماتیک پارکینگ - کرکره برقی

جمع بندی

درب های اتوماتیک در این روزها جزو کلیدی ترین موارد یک ساختمان به شمار می روند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این درب ها در محیط های مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و نظامی مورد استفاده قرار گرفته و نقش موثری را در کنترل تردد و مدیریت ترافیک ایفا می کنند و اسباب رفاه و راحتی ما را فراهم می نمایند.

درب های اتوماتیک انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای ویژگی ها و مشخصات فنی منحصر به فرد خود هستند و هر یک به مکان خاصی تعلق دارند. اگر قصد اتوماتیک کردن درب پارکینگ یا خرید راهبند برای ساختمان خود را دارید، می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در صفحه با کارشناسان متخصص دورژانس تماس گرفته و با دریافت مشاوره رایگان با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید بهترین محصول مورد نیاز خود را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *