مطالب دورژانس

کاربرد جوشکاری و انواع آن برای درب های اتوماتیک

جوشکاری درب اتوماتیک | دورژانس

در این مقاله به بررسی کاربرد جوشکاری در حوزه درب های اتوماتیک می پردازیم همراه ما باشید. جوشکاری یکی از پر هیجان ترین و فنی ترین خدماتی است که یک تکنسین ماهر به آن وارد است. به واسطه همین عمل جوشکاری تکنسین ها می توانند با کمک گرفتن و استفاده از جوشکاری، انواع قطعات بزرگ و کوچک بدون در نظر داشتن جنس و نوع آن را به هم متصل کنند و محصولات جدیدی تولید کنند.

از کاربرد های جوشکاری

از پر اهمیت ترین و همچنین مهم  ترین ویژگی ها و کاربرد های حرفه جوشکاری در بخش صنعت می توان به اتصال قطعات، تعمیر کردن و همچنین بوجود آوردن پوشش برای آن ها اشاره کرد. این تنوع در استفاده سبب شده است تا جوشکاری همواره یکی از اصلی ترین پایه های صنایع به شمار بیاید. علاقه مندان به صنعت جوشکاری باید این نکته را بدانند که برای تبدیل شدن به یک جوشکار حرفه ای، لازم است تا با تمرین بسیار مهارت لازم در این زمینه را کسب کنند.

کاربرد جوشکاری در نوع های مختلف

یکی از کاربرد های جوشکاری را در ادامه بررسی میکنیم. جوشکاری در حقیقت یکسری روش های متنوعی دارد که هر کدام از این شیوه ها با در نظر داشتن ویژگی هایی از قبیل نوع الکترود و پوشش آن کاربرد تفاوت هایی دارند.

همین موضوع سبب شده است تا بتوان برخی از انواع جوشکاری را بسیار پرکاربرد تر از سایر روش های آن دانست. در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی چهار مورد از پرکاربردترین نوع جوشکاری ها بپردازیم:

نوع جوشکاری قوسی با گاز محافظ

جوشکاری قوسی با گاز محافظ یا به عبارتی Gas Metal Arc Welding، نوعی از چرخه فرآیند جوشکاری با یک گاز محافظ خنثی یا فعال یا به عبارتی Metal Inert Gas MIG / Metal Active Gas – MAG است که حرارت لازم برای ذوب الکترود و ایجاد اتصال بین قطعات را از طریق ایجاد قوس الکتریکی تامین می کند. در این روش از کاربرد جوشکاری جوشکاری حفاظت از حوضچه مذاب توسط گاز انجام می گیرد. این نوع جوشکاری، سرباره بسیار کمی تولید کرده و از هسته فلزی الکترود پوشش دار برای ایجاد اتصال استفاده می کند.

جوشکاری چیست ؟

جوشکاری یکی از ویژه ترین و قدیمی ترین روش های مورد استفاده در صنعت به منظور متصل شدن دو قطعه می باشد، این فرآیند متناسب با نوع مواد مورد استفاده و یا محل انجام آن راهکار های مختلفی را پیش روی مهندسان و تکنسین هایی که به نوعی با جوشکاری سرو کار دارند قرار می دهد.

جوشکاری را می توان به عنوان یکی از امور سود آور تلقی کرد چرا که جوشکاری را میتوان فرآیندی دانست که در آن دو قطعه ی فلزی و حتی غیر فلزی بوسیله ی گرم کردن محل اتصال و یا ذوب کردن مواد  اتصال به یکدیگر متصل می شوند.

گرم و ذوب کردن مواد از روش های مختلفی قابل انجام است از این رو جوشکاری نیز دارای انواع و روش های مختلفی می باشد که از جمله روش های اصلی آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع جوشکاری در حالات مختلف

در این قسمت به بررسی انواع جوشکاری در حالات مختلف می پردازیم:

نوع جوشکاری در حالت جامد، توع جوشکاری در حالت مقاومتی، نوع جوشکاری با گاز اکسیژن و همچنین انواع متفرقه های جوشکاری از حالت های مختلف جوشکاری می شود.

انواع روش های جوشکاری چیست بوسیله قوس الکتریکی

جوش کاری تنگستن گاز ( جوشکاری تیگ – TIG )

در این سبک از جوشکاری الکترود ها از هدفشان صرف نظر نکرده و فرآیند متصل شدن در آن به شکل آرام تر انجام شده و در این روش می توان دقیق ترین جوشکاری ها را انجام داد که بیشترین کاربرد آن در صنایع هوا و فضا می باشد .

جوشکاری بوسیله قوس پلاسما

این نوع جوشکاری چیست بیشترین شباهت را به جوشکاری تنگستن دارد و کاری بسیار با کیفیت تولید می کند، عمده مصرف این نوع جوشکاری در صنایع ابزار سازی و یا لوله سازی می باشد .

جوشکاری به همراه پوشش فلزات

در این نوع از جوشکاری الکترود ها مصرف شده اما وجود پودر در این فرآیند از تماس فرآیند جوشکاری با هوا جلوگیری می کند .

جوش ‌کاری فلزی بدون پوشش

در این نوع از جوشکاری دقیقا بر عکس حالت قبلی عمل شده و الکترود ها به صورت کامل مصرف می شوند .

جوش زیر پودری

از دیگر کاربرد جوشکاری جوش زیر پودری می باشد. در این روش از پودر های دانه ریز به منظور پوشش محل متصل شده استفاده می شود.

جوش‌کاری اتمی هیدروژن

در این نوع از جوشکاری از دو الکترود غیر همسان فلزی استفاده می شوند، این الکترود ها در فضایی مملو از هیدروژن ذوب شده و قطعات را به هم متصل می کنند .

جوشکاری با قوس الکتریکی به همراه پوشش گاز ( TIG )

در این نوع از جوشکاری از گاز به منظور پوشش قطعات استفاده می شود ، از متداول ترین روش های جوشکاری تیگ می توان به جوش آرگون اشاره کرد.

جوشکاری در دورژانس

خدمات جوشکاری یکی از مهم ترین و همچنین پایه ترین کار در نصب هر گونه جک و راهبند می باشد و به همین دلیل از اهمیت بالایی نیز برخوردار است. اگر جوشکاری به خوبی انجام نشود سبب این می شود تا مشکلاتی بوجود آید. 

واحد دورژانس این امکان را برای افراد و مشتریان محترم فراهم آورده تا در محیطی امن بتوانند به راحتی و صورت ثبت سفارش از روی سایت، نسبت به خرید هر نوع جک و راهبندی اقدام نمایید و وظیفه جوشکاری آن را به عهده واحد دورژانس بگذارید.

به همین جهت تنها کافی است که با جستجوی محصول مورد نظر آن را ثبت سفارش کنند. همچنین اگر در مرحله ثبت سفارش و خرید اینترنتی برای شما سوالی پیش آمد می توانیدبا شماره 72239-021 تماس حاصل فرمایید.

دورژانس نمایندگی انحصاری محصولات ایتالیایی و آلمانی از برند های فک، جنیوس، فادینی و همچنین مگنتیک بوده و به همین خاطر تمامی محصولاتی که شما خریداری می کنید از قبلی خرید جک پارکینگی، خرید راهبند، خرید کرکره برقی و... اصل بوده و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. از این رو می توانید با خیالی آسوده نسبت به خرید و ثبت سفارش اقدام بفرمایید.

خدمات شبانه روزی درب اتوماتیک

دورژانس تنها واحدی است که تعمیر جک پارکینگی، تعمیر درب برقی، تعمیر راهبند و دیگر خدمات درب اتوماتیک را به صورت شبانه روزی در اختیار افراد قرار می دهد.

از این رو شما در هر ساعتی از شبانه روز به تعمیرات نیاز داشته باشید، تیم دورژانس به صورت 24 ساعته از 7 روز هفته بدون داشتن تعطیلی، به محل شما اعزام شده و در سریع ترین حالت ممکن نسبت به تعمیر درب اتوماتیک شما اقدام میکند. فک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *