جک ریلی, جک لولایی, مطالب دورژانس

قفل برقی درب های اتوماتیک

قفل برقی درب های اتوماتیک

پیش از آنکه بخواهیم وارد مبحث قفل برقی درب های اتوماتیک و کارایی آن شویم، ابتدا باید بدانیم که جک پارکینگی چیست. جک درب پارکینگ یک وسیله ای است پر کاربرد که امروزه برای هر درب پارکینگی احتیاج است تا به کمک آن امکان فشردن دکمه یک ریموت و کنترل درب و باز و یا بسته شدن آن فراهم شود. در ادامه به بررسی بیشتر می‌پردازیم.

انواع جک پارکینگی

جک های پارکینگی از انواع مختلفی در بازار موجود می‌باشند که هرکدام کارایی جداگانه ای دارند. در ادامه چند مورد از جک های پارکینگی را بررسی خواهیم کرد.

درب پارکینگ دولنگه

این نوع درب های اتوماتیک به صورت دو لنگه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در زمان ورود و خروج خودرو، باز و بسته می‌شوند. از مزایا و خصوصیت های این نوع درب ها می‌توان به استفاده از جک با توان کمتر نسبت به سایر مدل ها، کوتاه بودن مسیر تحرک، پر قدرت و همچنین مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد. این نوع جک ها دارای معایبی نیز می‌باشند که از مهم ترین آن ها نامناسب بودن برای خانه های دارای رمپ و دیگری اشغال کردن دو سمت درب حین باز شدن است.

درب پارکینگ تک لنگه

این نوع درب ها در بسیاری از ورودی و پارکینگ خانه ها دیده می‌شود. این نوع درب ها به دلیل نوع ساختار از عرض معادل دو درب معمولی برخوردار می‌باشد. باز گذاشتن از یک سمت درب و امنیت بالا حین استفاده از قفل برقی از ویژگی های این محصول است.

درب پارکینگ کشویی

این نوع درب های کشویی که با نام ریلی نیز در بازار شناخته می‌شوند، به فضای کمتری نسبت به 2 نوع بالا نیاز دارند و به همین علت محبوبیت زیادی نیز بین عموم پیدا کرده‌اند. همچنین این درب ها مقاوم، ساده و باز شوندگی کامل دارند.

چرا استفاده از قفل برقی درب های اتوماتیک لازم است؟

قفل برقی درب های اتوماتیک برای درب پارکینگی دارای ریموت یکی از موارد حائز اهمیت است که در حین خرید باید اطلاعات کافی در این مورد را داشته باشید. در ادامه به بررسی میزان قدرت و مقاومت این محصول می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که این مقاومت در مقابل فشار چه مقدار می‌باشد. امروزه بیشتر جک‌های ایرانی و بسیاری از ایتالیایی ها قدرتی معادل 300 تا 350 کیلوگرم در هر تک بازو دارند و این قدرت در دو بازو 600 تا 700 کیلوگرم می شود.

به حساب اینکه نصب درست و استفاده از بیشترین قدرت، کمتر کسی توانایی داشته باشد تا درب پارکینگ را حرکت دهد. اما اینجا چند مورد وجود دارد که لازم است به آنها نیز توجه نمود که به همین علت می بایست از قفل برقی استفاده نمود :

  • محکم نبودن پایه های جک پارکینگی

احتمالات و تخمین ها حاکی از آن است که بیش از 30 درصد جک‌های پارکینگی نصب شده در تهران مشکل ضعف در پایه ها را دارند. بیشتر این مشکلات نیز در ساختمان‌هایی است که از اول جک پارکینگی را نصب نکرده اند. در این دسته از ساختمان‌ها، درب با فشار خیلی پایین تر از 600 کیلوگرم باز شده و راه را برای دزدها و سارقین راحت می‌کند.

علت این مشکل در عدم استفاده از یراق تقویتی برای مهار پایه هاست که می بایست توسط نصاب انجام می پذیرفت. البته در خانه های تازه ساز جانمایی و نصب پلیت باید توسط کارفرما انجام شود.

  • نصب نادرست

لازم است بدانید نصب نادرست مقدار زیادی در ضعف سیستم تاثیر می‌گذارد. در صورت نصب جک درب پارکینگ به صورت غیر استاندارد امکان دارد بر اثر زاویه اندک بازو روی درب از تمام توان بازوها استفاده نشود و در نتیجه درب با فشار دست باز شود.

این مورد هم یکی از موارد رایجی است که ما در نصب جک بر روی درب پارکینگ دیده‌ایم که اگر در همین ها نیز قفل برقی نصب شود تا حدود بالایی درب ورودی پارکینگ مطمئن خواهد شد.

  • جک های ضعیف یا دارای فیوز مکانیکی

گروهی از جک‌های پارکینگی اساساً ضعیف هستند و نصب هر طوری که نصب کند می توان آن را با فشار باز کرد.

نوع  دیگر از جکها نیز هستند که گیربکس آن ها به نحوی طراحی شده تا در صورت فشار بیش از حد قطعه ای داخل یا خارج جک شکسته شود و مانع از خسارتهای زیاد در بازو شود. در این شکل سیستم ها نیز حتما باید از قفل برقی استفاده کرد.

  • فشار زیاد با دیلم یا خودرو

اگر حتی جک پارکینگ در بهترین شرایط نیز نصب شده باشد و بیشترین فشار روی درب آمده باشد باز هم دزدها از شیوه هایی برای باز کردن درب استفاده می‌کنند. یکی از این روش ها استفاده از میله آهنی و یا دیلم است که میان درب گذاشته و به این وسیله درب را تا جایی باز می کنند که یک نفر بتواند از آن عبور کند. در این شرایط امنیت شما به خطر می‌افتد.

در جایی دیگر دیده بودیم برخی دزدها ماشین خود را به درب چسبانده و با فشار خودرو درب را باز می‌کردند. خب جک هر چقدر هم قوی و محکم باشد با قدرت بیشتر از یک تن چاره ای جز باز شدن ندارد.

پس بنابراین با توجه به این دلایل که ذکر شد نیکو است از قفل برقی درب های اتوماتیک برای جک درب پارکینگ استفاده شو تا از خطرات دور بمانید. مجموعه ایمن فک با ۲۵ سال سابقه واردات و فروش جک پارکینگی، جک ریلی، انواع راهبند خدمات بیشماری را به مشتریان و همکاران محترم ارائه می‌دهد. متخصصان و کارشناسان دورژانس شبانه‌روز پاسخگوی سوالات می‌باشند.

مقالات بیشتر در دورژانس:

قیمت جک درب اتوماتیک

فرق راهبند مکانیکی با هیدرولیکی در چیست

قبل از خرید جک پارکینگ باید به چه نکاتی توجه نماییم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *