کرکره برقی

همه چیز درباره رول کرکره برقی

رول کرکره برقی | دورژانس

تعریف رول کرکره برقی

رول کرکره برقی در حقیقت همان شفت کرکره برقی به همراه تیغه های کرکره برقی می باشد. در ادامه باید بگوییم این شفت کرکره برقی از جنس یک میله ی فلزی بوده که محل نصب و قرارگیری آن در بالای کرکره می باشد و تیغه های کرکره برقی به دور آن می پیچند و جمع می شوند.

تیغه کرکره نیز در حقیقت تیغه هایی با اندازه کوچکی هستند که ساختار کلی کرکره را تشکیل داده و کارایی مهمی دارند. شایان ذکر است که این تیغه ها دارای اشکال و ابعاد و رنگ و همچنین جنس متفاوتی هستند که هر یک را از دیگری متمایز می سازد. این ویژگی بزرگ و جالب کرکره برقی سبب می شود تا افراد بتوانند به سادگی و با دید باز بهترین گزینه را مطابق با سلیقه و نیاز خودتان برای خود انتخاب کنید.

اشاره ای به وظیفه رول کرکره برقی

از وظایف رول کرکره برقی می توان به کمک کردن به موتور کرکره برقی برای باز و بسته کردن کرکره اشاره داشت. در حقیقت رول کرکره برقی نقش کمک کننده به موتور را دارد و به همین خاطر می تواند روی سرعت و امنیت کل سیستم تاثیر به خصوصی بگذارد. همچنین رول یکی از اصلی ترین قسمت های یک بخش به شمار می رود.

جهت رول شدن کرکره برقی

رول به درون

از عمده ترین و رایج ترین و همچنین بهترین راه و روش برای رول کردن کرکره رول به داخل آن است. در این روش رول به صورت داخل ساختمان قرار گرفته و شامل امنیت بالایی نیز می شود.

شایان ذکر است که در این حالت نیازی نیست تا موتور و اجزای دیگر کرکره برقی را در قسمت بیرونی ساختمان نصب کنیم. اگر بخواهیم از لحاظ زیبایی نیز آن را مورد بررسی قرار د

از تظر زیبایی هم، رول به داخل زیباتر و شیک تر است و نمای ساختمان را خراب نمی کند.

رول به بیرون

این مورد تنها در شرایطی استفاده می شود که فرد مجبور باشد رول را به سمت بیرون استفاده کند.

برای مثال در زمانی که ممکن است نصب رول کرکره برقی به سمت داخل به هر دلیل و حالتی با مشکل روبرو شده و یا امکان نصبش وجود نداشته باشد. در این حالت سعی بر این داریم که یک جبعه ایجاد کنیم و رول را داخل آن قرار دهیم. با این کار هم امنیت و هم زیبایی ساختمان حفظ و تامین می شود.

زمانی که کرکره برقی به بالاترین نقطه خود می رسد دور لوله شفت رول می شود. این شفت نمی تواند دقیقاً وسط باشد و باید مماس بر مسیر حرکت تیغه ها به سمت داخل و یا خارج باشد.

از نظر فنی تیغه ها و موتور کرکره برقی اجازه رول شدن به سمت داخل و بیرون را می دهند و این به محل نصب و سلیقه ما بستگی دارد که کرکره را به صورت رول به داخل استفاده نماییم و یا رول به بیرون.

معمولاً کرکره را به صورت رول به داخل نصب می نمایند زیرا از بیرون یکدست و زیبا تر به نظر می آید و همچنین افرادی که بیرون درب هستند به موتور و سایر تجهیزات دسترسی نخواهند داشت.

البته در این بخش محدودیت هایی نیز داریم. فرض کنید دهنه یک مغازه از کف تا سقف شیشه است و ما می خواهیم موازی این شیشه ها کرکره برقی نصب نماییم.

اگر کرکره خیلی به شیشه ها نزدیک باشد در نتیجه فضایی بین شیشه و تیغه های کرکره وجود نخواهد داشت که بتوانیم رول را به سمت داخل نصب کنیم و لذا باید کرکره برقی را به صورت رول به بیرون نصب کنیم.

فضایی که رول کرکره اشغال می کند

این رول در واقع یک استوانه افقی به قطر 35 سانتیمتر است که در بالاترین نقطه کرکره برقی از یک سمت تا سمت دیگر کشیده شده است.

البته قطر 35 سانتی متری تقریبی است و با توجه به ارتفاع کرکره برقی، نوع تیغه انتخابی و همچنین قطر اولیه شفت (لوله درام)، قطر رول متفاوت خواهد بود.

تاثیر قطر رول بر سرعت کرکره برقی

با هر بار چرخیدن رول، به اندازه محیط دایره مقطع آن، تیغه به دور آن جمع می شود. لذا هرچه قطر رول کرکره بیشتر باشد، با هر بار چرخیدن میزان بیشتری تیغه به دور خود جمع می کند و سرعت کرکره برقی بیشتر خواهد بود.

تاثیر قطر رول بر صدای کرکره برقی

هر چه قطر رول کرکره برقی بیشتر باشد، تیغه ها و مفصل های متصل کننده آن ها حرکت دورانی و لولا گونه کمتری نسبت به هم دارند و لذا صدای حرکت تیغه ها کمتر خواهد بود.

به همین دلیل است که در ابتدای بالا رفتن کرکره برقی که قطر رول کم است صدای تیغه ها بیشتر و با افزایش قطر آن، صدای ایجاد شده کاهش می یابد.

دورپیچ کرکره برقی چیست

معمولاً زمانی که کرکره برقی اندازه گیری می شود به ارتفاع 30 تا 40 سانت بعنوان دورپیچ کرکره برقی اضافه می شود. این 30 تا 40 سانت تیغه بیشتر در واقع به دور رول کرکره برقی می پیچند و باعث می شوند:

  • لوله (شفت، درام) کرکره برقی با تیغه های دورپیچ پوشیده شود و حاصل کار زیبا تر شود.
  • در استارت اول به تیغه اول شوک حرکتی وارد نشود و تیغه اول آسیب نبیند.
  • قطر رول کرکره افزایش یابد. سرعت کرکره بیشتر و صدای آن کمتر شود.

خرید رول کرکره برقی از دورژانس

رول کرکره برقی یکی از مهم ترین و اساسی ترین قطعات موجود در کرکره برقی هستند که نبود آن ها سبب بروز مشکلاتی می شود که در مقاله کرکره برقی چیست می توانید در این مورد بخوانید.

واحد دورژانس این امکان را برای افراد و مشتریان محترم فراهم آورده تا در محیطی امن بتوانند به راحتی با ثبت سفارش از روی سایت، نسبت به خرید انواع سیستم های کنترل تردد اقدام نمایند.

به همین جهت تنها کافی است که با جستجوی محصول مورد نظر آن را ثبت سفارش کنند. همچنین اگر در مرحله ثبت سفارش و خرید اینترنتی برای شما سوالی پیش آمد می توانید با شماره 72239-021 تماس حاصل فرمایید.

دورژانس نمایندگی انحصاری محصولات ایتالیایی و آلمانی از برند های فک، جنیوس، فادینی و همچنین مگنتیک بوده و به همین خاطر تمامی محصولاتی که شما خریداری می کنید از قبیل خرید جک پارکینگی، خرید راهبند، خرید کرکره برقی و... اصل بوده و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. از این رو می توانید با خیالی آسوده نسبت به خرید و ثبت سفارش اقدام بفرمایید.

خدمات شبانه روزی درب اتوماتیک

دورژانس تنها واحدی است که تعمیر جک پارکینگی، تعمیر درب برقی، تعمیر راهبند و دیگر خدمات درب اتوماتیک را به صورت شبانه روزی در اختیار افراد قرار می دهد.

از این رو شما در هر ساعتی از شبانه روز به تعمیرات نیاز داشته باشید، تیم دورژانس به صورت 24 ساعته از 7 روز هفته بدون داشتن تعطیلی، به محل شما اعزام شده و در سریع ترین حالت ممکن نسبت به تعمیر درب اتوماتیک شما اقدام میکنند. فک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *