متعلقات و لوازم جانبی

تعمیر برد درب برقی در 10 دقیقه

تعمیر برد درب برقی | دورژانس

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تعمیر برد درب برقی بپردازیم. همراه دورژانس بمانید. برد درب برقی در حقیقت دارای یک مدار کنترل بوده و برد پاور متصل به آن و یکی از مشکلات رایج این است که بعد از مدتی کنترل از راه دور کار نمی کند. ممکن است سعی کنید با نصب یک سیم آنتن بلند تر مشکل را حل کنید اما همچنان تغییری در کارکرد برد درب اتوماتیک ایجاد نشود.

مراحل کار تعمیر برد درب برقی

در اول کار نیاز است تا اتصالات برقی برد درب خود را جدا کرده و توجه داشته باشید که به هیچ وجه به منبع تغذیه متصل نباشد. هنگام جدا کردن سیم ها روی آن ها علامت بزنید تا بدانید که هر سیم از کدام قسمت جدا شده و در نتیجه هنگام اتصال مجدد سیم ها به مشکلی بر نخورید. با شل کردن یک یا چند پیچ شما قادر خواهید بود تا به تابلوی کنترلی برد دسترسی پیدا کنید.

نخست نیاز است تا مطمئن شوید که اتصال برد کنترلی در اتوماتیک با آنتن ها برقرار است. به خصوص اگر ریموت کنترل از راه دور درب برقی شما به درستی کار نمی کند و احتمال می دهید که مشکل از برد کنترل درب خودکار شما باشد.

سپس اطمینان حاصل کنید که همه خازن ها و تمامی اتصالات از نظر بصری سالم به نظر برسند. با استفاده از یک ذره بین یا یک لنز ماکرو در موبایل، این کار را می توانید با دقت بیشتری انجام دهید.

امکان دارد متوجه خراب بودن اتصالات روی برد درب برقی شوید. امکان دارد فقط یک یا چند مورد از اتصالات ترک برداشته یا شکسته باشند. در چنین شرایطی فقط آهن لحیم کاری را داغ و درست کنید.

همه اتصالات را لحیم کنید تا مدار کنترلی دوباره جریان یابد. با انجام عملیات فوق مشکل این تابلو باید درست شود و دیگر نباید مشکلی وجود داشته باشد. همان طور که متوجه شدید تنها با لحیم داغ و صرف زمان کوتاهی می توانید مشکل را حل کنید.

حالا وقت آن رسیده است تا برد را دوباره سر جای خود قرار دهید. پس از وصل کردن مجدد اتصالات وقت تست است. توجه داشته باشید که اگر مشکل برد کنترلی شما ریشه ای باشد و نیاز به تعمیر تخصصی داشته باشد، نیاز است تا با  متخصص یا مهندس الکترونیک دورژانس برای رفع عیب تماس بگیرید.

منظور از اهمیت نصب کردن صحیح و درست برد کنترل درب برقی

برد کنترل با تمام درب بازکن های سوئیچ مغناطیسی سازگار است، اما فقط می تواند با کنترل از راه دور منحصر به فرد خود مطابقت داشته باشد. 

قطعه درب اتوماتیک که عمدتا نیاز به تعویض دارند:

ما در این بخش اشاره ای به قطعاتی که بیشتر از دیگر قطعات نیازمند تعمیر می شوند اشاره خواهیم داشت.

  • منبع تغذیه
  • کنترل از راه دور
  • موتور های دروازه
  • صفحه کلید
  • سنسور های نوری

تعمیرات و خدمات دورژانس

تیم خدمات دورژانس به صورت شبانه روزی و 24 ساعته از 7 روز هفته بدون داشتن تعطیلی، خدماتی از قبیل تعمیرات برد درب برقی، خرید جک پارکینگی، خرید راهبند، خرید انواع گیت های کنترل تردد و... را به کابران و مشتریان ارائه می دهد. فک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *