مطالب دورژانس

آشنایی با سنسور کرکره برقی

سنسور کرکره برقی | دورژانس

سنسور کرکره برقی یکی از مهم ترین قطعاتی است که در بخش شناسایی و تشخیص در زمان خرید درب اتوماتیک مهم است و فعالیت داشته و عضو باهوشی است.

به همین خاطر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با کمک این قطعه دستوراتی از قبیل ایستادن کرکره برقی و عدم حرکت آن و همچنین برگشت درب به حالت اولیه خود صادر شده و بر روی درب انجام می شود.

در زمان خرید کرکره برقی، می بایست به سنسور آن و همچنین نحوه و نوع عملکرد کرکره برقی توجه داشته باشید چرا که در گذر زمان متوجه خواهید شد چقدر این موضوع حائز اهمیت است.

به عنوان مثال اگر بخواهیم بگوییم، فرض کنید در هنگام بسته شدن درب پارکینگ، یک ماشین به داخل پارکینگ ورود کند، در این  حالت کرکره برقی به توسط سنسوری که دارد تشخیص می دهد که بسته نشود و تغییر مسیر دهد تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

عملکرد سنسور کرکره برقی روی درب ها موقعی است که پس از خارج شدن کاربر و یا ماشین چشمی های نصب شده شناسایی می کنند که یک شی عبور کرده است و اگر تا یک مدت زمان دیگر که این تایم کاملا تعریف شده است شی دیگر را تشخیص ندهند باز هم دستور بسته شدن خودکار درب کرکره برقی را به مدار مدیریت ارسال خواهد کرد و از باز بودن درب کرکره برقی جلوگیری خواهد کرد .

البته همان طور که گفته شد این زمان ها همه تعریف شده اند و در زمان مشخصی دستورات مورد نیاز برای باز و بسته کردن ارسال می شود می شود. جالب است بدانید تیغه های استفاده شده در کرکره برقی از تیغه های ۸ سانتی متری که به آن ها ۹ قوص گفته می شود ساخته شده است.

این تیغه ها در همان مراحل نخستین با تکنیک استروژه درست می شوند که در اصل به آنها تیغه کرکره آلومینیومی اکسترود می گویند و در مراحل بعدی با رنگ خاص الکترواستاتیک ضد خش پوشش خواهد شد. اندازه و وزن این تیغه ها در ۱ متر مربع متغیر و تا حدی شش کیلو گرم هم می باشد.

حرکت روان و صدای پایین و ایمنی خیلی زیاد و یا سیستم خلاص کن دستی موقع رو به رو شدن با قطعی برق و یا مناسب بودن برای ورودی های عریض تا حداکثر ۶ متر و ۳۰ ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش آن را عنوان کرد.

انتخاب موتور خوب کرکره برقی با در نظر داشتن میزان ترددها و وزن درب و سایر ویژگی های اثر گذار از جمله ابعاد محل مورد استفاده مهم است.

زیاد این برخورد ها پیش می آید به دلیل اینکه برخی از  سنسورهای ایمنی بخش خارج درب نصب و راه اندازی می شود و موقعی این برخوردها رخ می دهند که ماشین از داخل پارکینگ قصد بیرون رفت دارد و درب آغاز به بسته شدن خواهد کرد چنان چه ماشین تا به حال به سنسور کرکره برقی نرسیده باشد و این ویژگی روی خیلی از محصولات موجود در بازار وجود ندارد دلیل برند بودن خیلی از لوازم اروپایی مجهز به فناوری های روز جهان است. فک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *